فاز اول احداث پارک کودهای کشاورزی در بندرعباس کلنگ زنی شد؛

اشتغال زایی برای هرمزگان با تولید اسید فسفریک


نویسنده: سامیه طهورنیان

عملیات اجرایی فاز اول احداث پارک کودهای کشاورزی تولید اسید فسفریک در ضلع غربی سایت آبشیرین کن خلیج فارس آغاز شد.
به گزارش صبح ساحل، در این مراسم کلنگ زنی، محمد آشوری، نماینده مردم هرمزگان در مجلس، مهدی دوستی، استاندار استان و خلیل قاسمی، مدیر سازمان صمت هرمزگان و مرتضی عزیزی سرمایه گذار شرکت صنایع شیمیایی حضور داشتند.
این پروژه با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال، اشتغال زایی برای ۲۵۰ نفر و با سرمایه گذاری قریب به ۲۲ هزار میلیارد ریال از سوی شرکت صنایع شیمیایی پارسیان فاز اول آن کلنگ زنی شد.
کاربرد محصولات تولید شده این طرح، تولید کودهای ترکیبی، پاک کننده ها و شوینده ها، صنایع غذایی، تصفیه آب، دارو سازی و خوراک است.

مهدی دوستی در حاشیه آیین کلنگ زنی فاز اول احداث پارک تولید کودهای کشاورزی استاندار گفت : راهبردهای ما در استان تمرکز بر روی زنجیره‌های ترکیبی شیمی - معدن است و راهبرد دیگر نیز تعریف زنجیره تولیدی در مسیر مواد خام خروجی از استان است و با توجه به اینکه هرمزگان در حوزه هم پوشانی مواد معدنی و نفتی یکی از 5 استان مهم کشور است و اینکه زنجیره معدنی شمال هرمزگان با زنجیره معدنی جنوب کرمان با زنجیره نفتی استان هرمزگان مجاورت دارند، پس می توان به این نتیجه رسید که این مهم، بزرگترین ثروت و دارایی استان محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش بهره‌وری از این ظرفیت بزرگ افزود:« واحدهای متفاوتی طراحی شده که پارک کودهای کشاورزی طرح تولید اسید فسفریک اولین این طرح‌ها محسوب می‌شود».

وی خاطر نشان کرد:« در طرح بعدی آغاز فعالیت بر روی زنجیره سیلیس را ماه آینده خواهیم داشت و در زنجیره کربنات سدیم هم با چهار شرکت بزرگ از شوینده‌ها رایزنی شده که امیدواریم این زنجیره هم در هرمزگان فعال شود».

استاندار هرمزگان زنجیره فسفات را یک مزیت نسبی هرمزگان برای هرمزگان عنوان کرد و گفت :« از آنجایی که زنجیره جنوب کرمان برای فعال شدن و استفاده از دریا باید به سمت جنوب و استان هرمزگان حرکت کند از سرمایه گذاران این استان دعوت می کنیم از فرصت بی نظیر سرمایه گذاری در هرمزگان استفاده کنند».

استاندار هرمزگان بر تاثیر زیاد فعال سازی زنجیره فسفات در پایداری اقتصاد ملی تاکید کرد و گفت: «با فعال شدن این زنجیره در هرمزگان می توان مشکل واردات سالانه 700 هزار تا یک میلیون تن زنجیره فسفات و پتاس به کشور را مرتفع و امنیت غذایی را نیز تامین کرد سپس به فکر بازارهای کشورهایی همچون هند و اندونزی و چین بود».

مهندس دوستی گفت: «ما بر تکریم سرمايه گذار اهتمام داریم و بر همین مبنا تورهای ویژه سرمایه گذاران را تدارک دیدیم و مشوق های موجود فرصت مناسبی است تا سرمایه گذاران به آسانی فعالیت خود را در هرمزگان آغاز کنند.

اشتغال زایی برای هرمزگان با تولید اسید فسفریک
   اشتغال زایی برای هرمزگان با تولید اسید فسفریک
  اشتغال زایی برای هرمزگان با تولید اسید فسفریک
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها