رهاسازی مار جعفری در کوهستان اطراف بندرعباس



یک حلقه مار جعفری که توسط اکیپی از دوستداران حیات وحش در یکی از ادارات بندرعباس زنده گیری شده بود با همکاری کارگروه کوهپیمایی همگانی هیات کوهنوردی شهرستان بندرعباس در زیستگاه طبیعی خودش و مسیر غیر تردد کوهستان بندرعباس رهاسازی شد.
 
به گزارش صبح ساحل، مار جعفری با نام علمی ‏Echis carinatus‏ در دنیا شناخته می‌شود که در رده خزندگان (Reptilia)، زیر راسته مارها (Serpentes) و از خانواده افعی‌ها (Viperidae) قرار دارد. شکل ظاهری مار جعفری به‌گونه‌ای است که گردن به‌طور کامل نسبت به سر و بدن مشخص نیست؛ مانند سایر مارهای افعی این مار نیز دارای مردمک چشم غیرعمودی، پوزه‌ای کوتاه و بدنی با پوشش فلش‌های کوچک است که این فلس‌ها دارای تیغه‌های ریز هستند.
لازم به ذکر است، مارهای جعفری گونه ای از افعی های زهردار هستندکه در مناطقی از خاورمیانه ، هند، پاکستان ، آفریقا و جنوب ایران یافت می شوند این گونه از خزنده ها (مار جعفری) یکی از گونه‌های خطرناک در میان انواع مارهاست که اگر احساس خطر کند و به کسی نیش بزند، می‌تواند کشنده باشد. بااین‌حال، مار جعفری معمولاً در مناطقی زندگی می‌کند که خالی از سکنه است و تا زمانی که احساس خطر نکند، آسیبی نمی‌رساند.
بنابراین توصیه می شود با دیدن این خزنده بدون اینکه به آن حمله ور شویم به آرامی از کنارش رد شویم تا به ما آسیبی نرساند.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها