رییس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد

هرکسی از قاچاق سوخت دفاع کند خیانت کرده / نیسان با هربار قاچاق سوخت ، ۲۵ میلیون تومان درآمد دارد



رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: عملکرد خوبی در حوزه مبارزه قاچاق سوخت در استان نداشتیم و نمره قبولی به خودمان نمی‌دهیم.
به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی قاچاق سوخت را بزرگ‌ترین معضل هرمزگان اعلام و تأکید کرد: هرکسی از قاچاق سوخت به بهانه اشتغال‌زایی دفاع کند به مردم و جوانان هرمزگان خیانت کرده است. وی یادآور شد: درگذشته زمان مقابله با قاچاق سوخت عده‌ای از مسئولین با انتقاد از ارگان‌های مربوطه، این موضوع را به معیشت و ارتزاق مردم وصل و از قاچاق دفاع می‌کردند. قهرمانی ادامه داد: این افراد با این نگرش، بدترین ظلم را در حق مردم هرمزگان روا داشتند، چرا مردم بی‌گناه استان بدون تأمین اجتماعی، کرامت باید با سوختن و کشتن و تصادفات ارتزاق کنند. این مقام مسئول از مبارزه و پی گیری جدی در امر مبارزه با قاچاق سوخت سخن گفت و افزود: در خصوص قاچاق سوخت زیاد صحبت شده است و مسئولین استان به‌خصوص استاندار با دیدگاه منطقی، قانونی و مقتدرانه به قاچاق سوخت پای‌کار آمدند و پی گیر این معضل هستند. قهرمانی اضافه کرد: راه پیشگیری مبارزه با قاچاق صرفاً قضایی و انتظامی نیست بایستی برای این موضوع و چالش جدی استان علاوه بر پیشگیری و مقابله قضایی و انتظامی، تدبیر اجرایی هم اندیشیده شود که از طریق سوخت درآمد خوبی نصیب استان شود. وی افزود: بانکرینگ قانونی سوخت( تامین سوخت کشتی‌ها در خلیج فارس)یکی از این تدابیر مورد قبولی است که به‌جای اینکه 50 هزار تومان از قاچاق سوخت خسارت داشته باشیم روزی 40 میلیارد تومان سود و درآمد ناشی از بانکرینگ سوخت به دست می‌آوریم. قهرمانی با اشاره به طرح رزاق افزود: این طرح را نمی‌پسندم و در خیلی از استان‌ها که طرح رزاق به اجرا درآمد به شکست خورد.
روزی ۲ تا ۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت
رییس کل  دادگستری استان هرمزگان گفت: اگر بگوییم قاچاق جز معیشت مردم است تنبلی ما را می‌رساند که نمی‌خواهیم در امر مبارزه با این معضل جوابگو باشیم ظاهر این کار شاید پسندیده باشد و عده ای  بگویند چه فردی خوبی است که به فکر مشاغل است اما عمق کار ازهرجهتی آسیب و بحران است. وی ادامه داد: دادگستری با قاطعیت تمام در این راه قدم برداشته و حتی دادستان بندرعباس یکی از معاونان خود را مسئول ویژه پی گیری پرونده‌های قاچاق سوخت منصوب کرده است. قهرمانی از نگاه هوشمندانه در امر قاچاق سوخت نیز مطالبی ایراد کرد و گفت: پرونده زیادی در خصوص قاچاقچیان سوخت داشتیم که با نکته‌بینی دریافتیم مثلاً 50 بار فقط از یک ایستگاه پمپ‌بنزین سوخت‌گیری شده و... پس از بررسی و مشخص شدن جرم وی، مجازات سنگینی هم به جایگاه دار سوخت مانند پلمپ و هم متهم در نظر گرفته شد. قهرمانی بابیان اینکه قاچاق سوخت چالش جدی استان است گفت: حجم قاچاق سوخت در استان روزانه حدود ۲ تا ۵ میلیون لیتر است که حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
  
قاچاق روزانه 50 میلیون تومان  سوخت در هرمزگان
رییس کل دادگستری هرمزگان میانگین درآمد و گردش مالی روزانه قاچاقچیان را حدود 50میلیون تومان  در استان اعلام کرد و افزود: یک قاچاقچی که با نیسان گازوییل جابه جا می کند در هر سرویس بین 20 تا 25 میلیون تومان  درآمد دارد که در هر روز فقط با  ۲سرویس قاچاق ،حدود 50 میلیون تومان  دارد که چند برابر حقوق ماهانه یک مدیر عالی رتبه است.قهرمانی اضافه کرد:  لنج‌های متخلف نیز هر شب یک و نیم میلیارد تومان  از قاچاق سوخت پول درمی آورند. وی گفت: امروزه  همین افراد با این درآمد،  شغلشان را با شهردار شدن و مدیرعاملی شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌ها هم عوض نمی‌کنند.
      
برخورد جدی با آسیب‌زدگان محیط‌زیست
رییس کل  دادگستری استان هرمزگان در ورود دستگاه قضایی به‌خصوص محیط‌زیست دریایی نیز گفت: محیط‌زیست جز حقوق عامه است که دستگاه قضایی به‌صراحت با آسیب‌زدگان محیط‌زیست برخورد می‌کند. قهرمانی ادامه داد: اولین روزی که حکم مدیرکلی را دریافت کردم دستور ممنوعیت صید ترال که باعث از بین رفتن محیط‌زیست دریایی می‌شود صادر کردم. وی افزود: همچنین به قاطعیت به پرونده فاضلاب بندرعباس و... که موجب آلودگی دریا و محیط‌زیست ورود کردیم .
غیرقابل انتشار: 3
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها