صدور دستور شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیر مجاز در قشم



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم دستور شناسایی، دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح جزیره قشم را صادر کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، امید مهدوی مجد اظهار کرد: این دستور قضایی با توجه به گزارش‌ های واصله مردمی و نارضایتی عمومی در خصوص افزایش بی‌ رویه جمعیت اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح جزیره؛ با عنایت به اینکه اقامت غیر مجاز در کشور به لحاظ قانونی ممنوع و جرم تلقی می‌شود به فرماندهی انتظامی و فرماندهی دریابانی این شهرستان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: از این رو مقرر شد برای مراقبت و صیانت قانونمند از حقوق عمومی و جلوگیری از تضییع حقوق عامه مردم و پیشگیری از بروز خسارات مالی، جانی و ناامنی در سطح جزیره قشم این اقدام صورت بپذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم اضافه کرد: تمامی ارگان های مرتبط موظف به همکاری و مساعدت در اجرای این دستور قضایی هستند.

مهدوی مجد توضیح داد: طبق قانون استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیر مجاز یا اجاره ملک به این اتباع نیز تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.

وی از قشموندان درخواست کرد که هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص قاچاق، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز را اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم یادآور شد: جمهوری اسلامی بر اساس قوانین و مقررات و کنوانسیون های بین المللی، به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت خدمات عمومی ارایه می دهد اما اتباع خارجی نیز که به شکل غیر مجاز به کشور وارد می‌شوند باید کشور را ترک کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها