رئیس دانشگاه هرمزگان:

تقویت پایه‌ی بودجه‌ای دانشگاه نیازمند همت مسئولین استانی؛ خوابگاه‌های دانشجویی نو نوار می‌شوند



رئیس دانشگاه هرمزگان روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه در جمع اصحاب رسانه گفت: دانشگاه هرمزگان فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده که محور اصلی آن همدلی، همبستگی و توجه به جامعه میزبان است. بر همین اساس اهدافی را برای دانشگاه تعریف و در ۷ محور سیاست‌های دانشگاه را جهت بخشی کرده‌ایم. نخست اینکه به سمت قطب علمی اقتصاد دریا پایه در بین دانشگاه‌های کشور حرکت کنیم و دوم تلاش برای مرجعیت علمی و ارتقای جایگاه دانشگاه است. 
        
 
به گزارش صبح ساحل، صادقی با بیان اینکه اعتمادسازی به عنوان مرجع علمی وظیفه اصلی دانشگاه است، گفت: توسعه همکاری‌های بین‌المللی و پیشبرد اهداف دیپلماسی علمی از برنامه‌های وزارت علوم است که در کنار آن اهدافی چون جهش فناوری، تعالی سازمانی، تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه را نیز دنبال می‌کنیم.
رئیس دانشگاه هرمزگان بابیان اینکه علی رغم وجود موانع همواره بر اهدافمان مصمم بودیم، اظهار کرد: دانشگاه سرمایه‌هایی در اختیار دارد که آن سرمایه‌ها باید دانش را تبدیل به بینش کنند. نقش محوری دانشگاه در ایجاد فرصت‌های تحلیلی یکی از محورهای اساسی است. بر همین اساس دانشگاه هرمزگان بر این متمرکز شد که اگر می‌خواهد سرمایه گذاری در حوزه آموزش داشته باشد باید بسیاری زیر ساخت‌ها را تقویت کند و توسعه دهد.
صادقی با بیان اینکه اگر قرار است دانشجویان تحت عنوان آینده‌سازان کشور و استان نقش ایفا کنند، باید بسترهای لازم برای حضور، فعالیت، و مشارکت آنها ایجاد شود، اظهار کرد: بر این باور هستم که سرمایه‌گذاری در آموزش نزدیک‌ترین راه برای دور زدن فقر و کاستی است؛ از همین رو تلاش خود را برای سرمایه گذاری در بستری که آموزش خودش را نشان دهد، به کار بستم.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش برای یک نسل و نسل آینده است. با خوابگاه‌هایی مواجه بودیم که چالشی برای سرمایه‌های ملی ما بود‌؛ نوع نگاه ما به خوابگاه دانشجویی صرفا یک محل استراحت نبود. معتقدیم خوابگاه محل استقرار دانشجویان با فرهنگ‌ها و تجارب مختلف است که همزیستی مسالمت آمیز‌ را برای جامعه میزبان رقم می‌زند. 
   
به گفته صادقی پایه‌ی بودجه‌ای دانشگاه هرمزگان از پردیس سوادکوه دانشگاه شهید بهشتی کمتر است.
وی اضافه کرد: برای تعالی دانشگاه هرمزگان نیاز به تقویت تعالی بودجه‌ای داریم که مشارکت همه مسئولان استان می‌طلبد.
رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه خوابگاه‌ها، محل فعالیت تربیتی، فرهنگی و پژوهشی است، عنوان کرد: زیرساخت‌های خوابگاهی دانشگاه نیازمند یک تغییر بنیادین بود. خوابگاه‌ها بیش از ۳۰ سال سن داشتند که خوشبختانه با رایزنی‌‌هایی که با وزارت و استانداری انجام شد تعمیرات آن‌ها را آغاز کردیم.
صادقی با بیان اینکه بازدید روزانه از روند تعمیرات خوابگاه انجام می‌شود، عنوان کرد: دانشگاه هرمزگان جز اولین دانشگاه‌ها در جنوب کشور بوده که آموزش حضوری را صددرصد آغاز کرد. 
وی افزود: دانشگاه هرمزگان بیشترین پوشش دانشجویی را دارد؛ به طوری‌که دانشجوی بستک و میناب هم جز دانشجوی غیر بومی تلقی می‌شود.از همین رو بهبود وضعیت اسکان ضرورت دارد.
رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: خوابگاه پردیس برادران، خوابگاه خواهران، خوابگاه فردوس؛ مجموعا شش بلوک خوابگاهی را وارد تعمیرات اساسی کردیم. خوابگاه‌ها را به سمتی می‌بریم که از سطح پنج و چهار به سطح یک نزدیک شود. در حوزه تجهیزات خوابگاهی و سرمایشی نیز کار قابل توجهی انجام شده است.
صادقی با بیان اینکه امیدواریم تا مهر ۱۴۰۱ خوابگاه ۱۵ خرداد وارد مدار شود، افزود: اگر این اتفاق بیفتد بخش زیادی از دغدغه‌های ما حل خواهد شد و سرمایه ‌گذاری و توجه ما به سمت مولفه‌ی افزایش جمعیت و خوابگاه‌های متاهلی حرکت کند.
رئیس دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه در وضعیت فعلی بیش از ۴۰ درصد دانشجویان پوشش خوابگاهی داریم، عنوان کرد: برای دانشجویان دختر دغدغه اسکان اصلا وجود ندارد. برای دانشجویان پسر نیز برای اسکان اضطراری مشکلی نداریم. 
به گفته صادقی پایه‌ی بودجه‌ای دانشگاه هرمزگان از پردیس سوادکوه دانشگاه شهید بهشتی کمتر است.
وی اضافه کرد: برای تعالی دانشگاه هرمزگان نیاز به تقویت تعالی بودجه‌ای داریم که مشارکت همه مسئولان استان می‌طلبد.
رئیس دانشگاه هرمزگان از آغاز ساخت خوابگاه دختران میناب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باتوجه به سیاست‌های آینده دانشگاه نیاز به افزایش تعداد خوابگاه‌ها داریم. همچنین یکی از سیاست‌های دانشگاه جذب دانشجوی خارجی است.
وی با بیان اینکه پردیس دانشگاهی قشم در مقطع کارشناسی ارشد پس از دو سال تعطیلی شروع به جذب دانشجو کرده است، گفت: به زودی مجوزهای دوره دکتری برای پردیس قشم نیز اخذ خواهد شد. همچنین گام‌های اولیه برای جذب دانشجوی خارجی را برداشتیم امیدواریم به زودی وارد فرآیند عملی شویم.
صادقی تصریح کرد: دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه جامع استان که بحث توسعه آموزش عالی‌ را رصد می‌کند در تمام نقاط استان باید نقش اساسی داشته باشد. حرکت فعلی ما در راه‌اندازی مجدد پردیس قشم دانشگاه هرمزگان برای تحقق اهداف اصلی، ارتباط عمیق‌تر با جامعه میزبان، صنعت و توانمندسازی جامعه پیرامون است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها