بررسی معضل کمبود سرویس مدارس در بندرعباس؛

بسیاری از رانندگان شرکت‌های حمل‌و‌نقل جذب شغل‌های دیگر شدند



پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور گزارشکار معاونت حمل و نقل شهرداری با حضور شهردار بندرعباس برگزار شد. کمبود راننده و خودرو در شرکت‌های حمل و نقل برای حل معضل سرویس مدارس از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

 
 فرخوان جدید برای ثبت نام رانندگان سرویس مدارس


شهردار بندرعباس با حضور در جلسه شورای شهر بندرعباس گفت: «از تیرماه جلسات هماهنگی سرویس مدارس برگزار شد. طبق فراخوانی که منتشر شد 7 شرکت‌های حمل و نقل نام‌نویسی و ۵۷۰ خودرو ثبت نام کردند. در حال حاضر 4 هزار و ۵۰۰ دانش آموز از این سرو‌یس‌ها استفاده می‌کنند‌».
«مهدی نوبانی»، با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس ۵ دستگاه اتوبوس در شهرک پیامبر اعظم مستقر شد، افزود: «این مهم در راستای حل مسئله حمل و نقل در این منطقه بوده است. همچنان حدود دو هزار‌نفر{دانش آموز} نیاز به پوشش دارند که طی جلساتی که با آموزش پرورش گرفته شده مقرر شد مجددا فراخوان در 12 نقطه شهر اطلاع رسانی و نام نویسی رانندگان انجام شود».
به گفته شهردار بندرعباس مدیران مدارس و برخی اولیا با اشخاص قرارداد بسته‌اند چراکه قیمت اعلامی شهرداری برایشان مقرون به صرفه نبوده است.

 
 طرح‌ها تشویقی برای جذب رانندگان


«سید رضا بیگ زاده»، معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی بندرعباس گفت: «یکی از مسائلی که در این زمینه احصا شده، کمبود راننده است. بسیاری از رانندگان شرکت‌های حمل و نقل جذب شغل های دیگر شدند. همچنین 80 درصد ناوگان را بانوان سرپرست خانوار بر عهده داشتند که کرونا سبب تغییر شغل آن‌ها نیز شد».


وی با بیان اینکه آژانس‌های تاکسی تلفنی در سال‌های گذشته یکی از بازوان ما بودند، افزود: «در حال حاضر از ۴۰۰ واحد آژانس بیش از ۱۰۰ واحد، دیگر فعالیت ندارد. تاکسی‌های اینترنتی نیز راضی به همکاری در این خصوص نشدند».


بیگ زاده با تاکید بر اینکه شرکت‌های حمل‌و نقل با مسئله کمبود خودرو مواجه هستند، اضافه کرد: «در بحث حمل و نقل عمومی ساعت تردد و خدمات رسانی اتوبوس‌ها را تغییر دادیم. سه دستگاه اتوبوس در صبح و ظهر، حمل و نقل شهرک پیامبر اعظم را انجام می‌دهد. دو دستگاه نیز دانش‌آموزان را از شهرک پیامبر اعظم به مرکز شهر می‌آورد. در برخی مسیرهای پرتردد که پیش از این وجود نداشت مسیر جدید برای اتوبوس‌ها مشخص کردیم».
معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی بندرعباس درباره طراحی برنامه‎های تشویقی برای جذب رانندگان گفت: «طی نامه‌ی شهردار بندرعباس به استاندار هرمزگان درخواست افزایش 20 درصدی سهمیه سوخت سرویس‌های مدارس در شهر بندرعباس مطرح شده که در حال بررسی است. اختصاص تسهیلات بانکی و لوازم هم مطرح است»


وی اظهار کرد: «به صورت غیررسمی حدود هزار و 500 تا دو هزار نفر توسط خودروهای غیر تحت پوشش ساماندهی می‌شود. مقرر شد آموزش و پرورش آمار مدارسی که سرویس ندارند را در اختیار ما قرار دهد. ان‌شالله با بحث تبلیغات بتوانیم کمبودها را برطرف کنیم».

 
 ارسال پیشنهاد تغییر ساعت کاری ادارات برای حل معضل ترافیک


«فاطمه جراره»، رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه در بحث سرویس مدارس فشار سنگینی به خانواده‌ها وارد می‌شود و هنوز متقاضی برای این موضوع وجود دارد، گفت: «صبح‌ها و ظهرها خیابان‌های بندرعباس شاهد ترافیک سنگینی است. برنامه ریزی شهرداری برای حل این موضوع چیست»؟
وی افزود: «در حال حاضر نرخی که شورا داشته با خدماتی که اولیا می‌گیرند متفاوت است. شاید شرکت‌هایی که شهرداری با آنها قرارداد بسته با نرخ شورا کار انجام می‌دهد اما بعضی از این سرویس‌های مدارس تا چهار برابر نرخ مصوب شورا این کار را دارند انجام می دهند، شهرداری برای این مهم چه برنامه‌ای دارد»؟


«عبدالحسین ارجمند»، معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس پاسخ داد: «طی جلسه‌ای که شهرداری با آموزش و پرورش داشته مقرر شده است که مدارس شرکت‌های غیر رسمی را معرفی کنند تا آن‌ها نیز در برنامه ساماندهی قرار بگیرند».


وی اظهار کرد: «آموزش و پرورش باید اطلاعات نهایی را به ما بدهد که چقدر کمبود وجود دارد. موضوع دیگر اینکه شهرداری در جایگاه کمک کننده و تشویف کننده است که در این چهارچوب کار خود را انجام داده. اینکه شهرداری قول تکمیل این ظرفیت را بدهد دست ما نیست و دست بخش خصوصی است».
 معاون حمل و نقل شهرداری بندرعباس گفت: «نرخ‌های ما یکی از موارد عدم استقبال برخی رانندگان برای حضور در شرکت‌های حمل و نقل بوده است. برای رفع مسائل ترافیکی پیشنهاداتی مبنی بر تغییر ساعات ادارات به استانداری ارسال شده است. کمبود اصلی ما در حال حاضر بحث راننده است. مشکل پیامبر اعظم حل شده است».

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها