آگهی مزایده( نوبت اول) فروش ملک مشاع با پلاک ثبتی



درخصوص دعوی آقای اصغر رزم آراء فرزند علی با وکالت آقای مجید پناه بر به طرفیت آقای هوشنگ رزم آراء فرزند علی به خواسته صدور دستور فروش ملک مشاع با پلاک ثبتی 5/3527 واقع در بخش یک ثبتی بندرعباس؛ به این شرح که وکیل خواهان اعلام داشته است بوکالت از آقای اصغر رزم آراء معروض می دارم، موکل اینجانب یکی از مالکین مشاعی پلاک ثبتی 5/3527 واقع در بخش یک ثبتی بندرعباس به مساحت 200 مترمربع می باشد که جهت افراز ملک مذکور به اداره ثبت مراجعه لیکن برابر تصمیم اداره ثبت اسناد و املاک بشماره 11739/1 مورخ 22/05/1401 غیرقابل افراز تشخص گردیده است و برابر پاسخ استعلام ثبتی واصله از شهرداری بندرعباس بشماره 77345 مورخ 06/06/1401 نیز اعلام گردیده بدلیل متراژ پایین افراز نمی باشد لذا دادگاه دستور فروش ملک موصوف و تقسیم بهای حاصل از فروش میان مالکین ملک مورد دعوی وفق مقررات قانون اجرای احکام مدنی صادر  و اعلام می نماید دستور صادره قطعی است.
گزارش کارشناسی: 
برابر مفاد تصویر سند مالکیت تک برگی ابرازی به شماره 648434 مورخه چهارم اسفندماه یک هزار و سیصد و نود و دو و تصویر سند مالکیت تک برگ ابرازی به شماره 648433 مورخه چهاردهم اسفندماه یک هزار و سیصد و نود و دو، نام و نام خانوادگی مالکین پلاک ثبتی شماره 5 فرعی از 3527 اصلی، به ترتیب آقایان صفر رزم آراء فرزند علی به میزان سه دانگ مشاع از شش دانگ عرصه و اعیان و آقای هوشنگ رزم آراء فرزند علی به میزان سه دانگ مشاع از شش دانگ عرصه و اعیان می باشد.
- ملک محل سکونت است و یک باب واحد ویلائی مسکونی به نشانی بندرعباس خیابان آیت اله غفاری جنب فرهنگ سرای طوبی می باشد. ملک مورد نظر دارای اعیانی قدیمی ساز با اسکلت بنائی می باشد. ملک در ضلع شمالی دارای نمای آجر و در ضلع جنوبی دارای نمای سیمانی است. عرصه و اعیان ملک مورد نظر توسط دیوار بلوکی از هم جدا گردیده، که بخشی از آن، حسب اظهارات شخصی که خود را آقای هوشنگ رزم آراء در زمان بازدید معرفی کرد محل سکونت مشارالیه و خانواده وی بوده و در بخشی دیگر ملک حسب اظهارات وکیل محترم آقای اصغر رزم آراء در زمان بازدید و نیز آقای اصغر رزم آراء (حسب تماس تلفنی)، محل سکونت مستاجر به موجری آقای اصغر رزم آراء می باشد. 
لازم به توضیح است در قسمت مساحت تصاویر سندهای مالکیت ابرازی، میزان مساحت 200 مترمربع قید گردیده اما در ظهر سندهای مذکور حدود اربعه ای ذکر گردیده  که مساحت 200 مترمربع را شامل نمی شود.حسب اظهارات طرفین مساحت مندرج در سند می بایست اصلاح می گردیده که اقدامی در این خصوص از سوی طرفین صورت نپذیرفته است . با توجه به توافق طرفین و بازدید به عمل آمده مساحت مورد ارزیابی کارشناسی، 02/173 مترمربع لحاظ گردیده است.
- حسب مفاد تصاویر سند مالکیت ابرازی ملک مورد نظر ثبت شده است.
- در بخشی از ملک حسب اظهارات آقای اصغر رزم آراء و وکیل محترمشان و نیز آقای هوشنگ رزم آراء، آقای هوشنگ رزم آراء با خانواده شان سکونت داشته و در بخش دیگر تحت اجاره مستاجر می باشد. آقای اصغر رزم آراء طی تماس تلفنی اظهار داشت که بخشی از ملک که تحت اختیار مشارالیه می باشد از سوی ایشان به مستاجر اجاره داده شده است و مبلغ اجاره آن به صورت پنجاه میلیون  رهن کامل می باشد. شایان ذکر است تصویر قرارداد اجاره بها در این خصوص به رویت نرسید و ملاحظه نگردید.
- حسب ملاحظه تصاویر سند تک برگ مالکیت ابرازی ملک مورد نظر مشاع می باشد.
- با عنایت به موقعیت،‌مساحت، قدمت، راه های دسترسی و در نظر گرفتن سایر پارامترهای کارشناسی و صرف نظر از احراز اصالت و صحت اسناد و اثبات هرگونه مالکیت و انتساب آن به هر شخص حقیقی و حقوقی و فارغ از موارد بازداشتی و رهنی و نداشتن احتمال هرگونه مغایرت های مربوطه به حدود ثبتی و نداشتن هرگونه منعی از جهات قانونی، حقوقی و شرعی جهت معامله و عدم دیون و بدهی های احتمالی و بابت مالیات و عوارض و جرائم و غیره به بانک ها و اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر بدهی های مشابه و تعهدات و دیونی که ممکن است وجود داشته باشد و بدون در نظر گرفتن هرگونه قرارگیری در مسیر اصلاحی و اصلاحات شهری چنانچه ملک بلامعارض و نیز غیر اوقافی باشد، ارزش پایه ششدانگ ملک مورد نظر به مبلغ 000/000/100/25 ریال با حروف بیست و پنج میلیارد و یکصد میلیون ریال جهت انجام مزایده برآورد و اعلام می گردد.
2-کلیه هزینه های مربوط به معامله از هر قبیل و از هر جهت به عهده خریدار است.
3- پیشنهاد دهندگان باید قبل از انجام مزایده در تاریخ روز مزایده با هماهنگی  اجرای احکام مبلغ 10% مبلغ ارزیابی شده را بصورت سپرده نقدی بحساب شماره 2171295409008 نزد بانک ملی شعبه دادگستری تودیع و قبض سپرده را به این اجراء تحویل یا از طریق کارتخوان موجود در این اجرا وجه را تودیع نمایند.
4- اجرای احکام در رد یا قبول پیشنهاد مختار است و در صورت ابطال تشریفات مزایده یا عدم تایید آن توسط مرجع قضایی حق هرگونه اعتراض از برنده مزایده سلب و ساقط می باشد .
5- مزایده در ساعت 12 ظهر  مورخ 01/08/1401 در محل دفتر اجرای احکام شعبه دوم دادگاه حقوقی بندرعباس بصورت حضوری بعمل می آید و برنده کسی است که بالاترین قیمت را پیشنهاد نماید.
6-در صورتی که برنده تا یک ماه از جلسه مزایده و با انقضای مهلت از پرداخت بهاء مورد مزایده خودداری نماید سپرده او پس از  کسر هزینه مزایده به نفع دولت ضبط 
می گردد . متقاضیان شرکت در مزایده برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به اجرای احکام حقوقی شعبه دوم دادگستری بندرعباس مراجعه نمایند.
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها