امارات تمام طلای صادراتی سودان را خرید



بانک مرکزی سودان اعلام کرد که امارات تمام صادرات طلای خالص این کشور را به میزان ۸۳۲ کیلوگرم در نیمه اول سال ۲۰۲۲ خریداری کرده که حدود ۵ کیلوگرم بیشتر از میزان صادرات در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ است.

   

به گزارش صبح ساحل، این بانک تایید کرد که درآمد طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون و ۹۶۲ هزار دلار بوده است.

قابل ذکر است که ذخایر طلای سودان طبق اظهارات قبلی وزارت معادن حدود ۱۵۵۰ تن است.

طلا در سودان از طریق بخش خصوصی و با روش‌های سنتی تولید می‌شود و دولت تنها مالک حداقلی از آن است.

بانک مرکزی امارات قبلا تایید کرده بود که همچنان جایگاه خود را در میان بزرگترین دارندگان جهانی طلا در پایان سال ۲۰۲۱ با ۵۵.۲ تن از این فلز گرانبها را حفظ کرده است.

ذخایر طلای امارات ۲.۶ درصد از کل ذخایر خارجی آن را تشکیل می‌دهد.

امارات متحده عربی در میان رده بندی که شامل ۹۸ کشور، علاوه بر صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا بود از نظر حجم ذخایر طلای خود، در رتبه ۴۸ جهان قرار دارد.

   

طلا سودآورترین صادرات در دبی بعد از نفت

بیش از یک قرن است که بازرگانان در جستجوی ادویه، مروارید و طلا به بازارهای دبی سفر کرده اند. با چنین تجارت قوی، دبی به “شهر طلا” معروف شد. طبق گمرک دبی، در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰، تجارت طلا در این کشور ۴۱ میلیارد یورو ارزیابی شده است. این بعد از نفت سودآورترین صادرات در دبی است. دبی با راه اندازی گنبدهای طلا، تاسیسات ساخت جواهرات و پالایشگاه ها به این موقعیت دست پیدا کرد.

از نظر جفری رودز، بنیانگذار مشاوره فلزات گرانبها رودز (RPMC)، قلب صنعت طلا در امارات متحده عربی همیشه در بازار طلای سنتی دبی در امتداد کرانه های نهر خواهد بود.

رودز توضیح می دهد که عوامل مختلفی وجود دارد که به موفقیت پایدار تجارت طلا در آنجا کمک می کند. “مردم، زیرساخت ها و رهبران” برخی از دلایلی است که او اعلام کرده است. عامل دیگر قیمت است: “این به صرفه ترین مکان در جهان برای خرید جواهرات طلا است. مالیات نسبت به موارد مشابه کمتر است. این بهترین مکان برای خرید است زیرا پول شما اینجا ارزش بیشتری دارد”.

از نظر ارزش، طلای دبی برای گردشگران عاری از مالیات است. به همین دلیل بسیاری از  آنها برای خرید به بازار طلا و دیاموند پارک می روند.

مانند بسیاری از بخش‌ها، تقاضا برای جواهر نیز در دوران همه گیری کاهش داشت، اما در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، معاملات طلا دوباره رونق گرفت و این رونق همچنان استمرار دارد. از این رو سودآورترین صادرات در دبی بعد از نفت، همچنان طلا و جواهر است.

تخمین زده می شود که سالانه بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از ذخایر طلای جهان از طریق دبی عبور می کند و بیشتر آن به طلا فروشی می رسد.

  

منبع:ایلنا، دبی سفر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها