واکسیناسیون بیش از ۳۵۰ هزار راس دام در رودان



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رودان گفت: در حوزه مبارزه با بیماریهای مشترک واگیر دامی از جمله تب برفکی ابله و... جمعا بیش از ۳۵۰هزار راس و، ۵هزار راس دام سنگین مایه کوبی صورت گرفته که به حمدالله با پوشش واکسیناسیون صورت گرفته هیچ گونه کانون بیماری علیرغم شرایط جغرافیایی شهرستان نداشته ایم.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، حمید رضا محبی با تشریح فعالیت اداره دامپزشکی در شهرستان رودان اظهار کرد: اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه تامین بهداشت عمومی جامعه و سلامت غذایی و پیشگیری از بیماریهای مشترک دامی و بین انسان ودام و در واقع حفظ سرمایه دامی  خلاصه می‌شود.

وی افزود: شهرستان رودان دارای ۱۶۰هزار راس دام سبک و ۵هزار راس دام سنگین، ۲۰۰نفر شتر و ۱۱مزرعه پرورش طیور صنعتی است و همچنین علاوه بر اداره دامپزشکی در شهرستان، در بخش رودخانه نیز واحد اداری به عنوان پست دامپزشکی و  یک واحد درمانگاهی و یک واحد داروخانه دامپزشکی در سطح شهرستان به بهره برداران این حوزه خدمات ارائه می‌دهند.

محبی تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی جامعه بیش از2250 بازدید از مراکز عرضه از جمله سردخانه، قصابی، مرغ فروشی، رستوران، کبابی مرغداری و کشتارگاه دام صورت گرفته که در واقع  طی یک سال اخیر از هزار و ۳۱۰راس دام سنگین و هزار و ۲۰۰ راس دام سبک بازدید پیش از کشتار و بعد از کشتار صورت گرفته که پس از بازدید در  قصابی های سطح شهر عرضه شده است که این به معنای تامین 100درصدی گوشت قرمز شهرستان است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رودان خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با بیماریهای مشترک واگیر دامی از جمله تب برفکی و آبله و... جمعا بیش از ۳۵۰هزار راس و، ۵هزار راس دام  سنگین مایه کوبی صورت گرفته که به حمدالله با پوشش واکسیناسیون صورت گرفته هیچ گونه کانون بیماری علیرغم شرایط جغرافیایی شهرستان نداشته ایم.

وی اضافه کرد: طی یکسال اخیر بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی داشته ایم در واقع تامین ۴۰درصدی گوشت سفید در شهرستان را شامل می شود.

حمیدرضا محبی افزود: از ۳۵هزار قطعه طیور بومی واکسیناسیون صورت گرفته و در حوزه زنبور عسل، ۳۰۰مورد بازدید و انجام بیش از ۲۱۰ آزمایش میکروبی و انگلی در زنبورستانهای شهرستان و در نتیجه صدور گواهی بهداشتی قرنطینه ای به دیگر استانهای مبدا ورود زنبور از دیگر اقدامات یک سال اخیر است.

وی یاد آور شد: اداره دامپزشکی رودان تمام تلاش خود را در تامین و تضمین امنیت غذایی و نظارت بر چرخه تولید و توزیع به کار خواهد برد که در این رابطه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی از سوی شهروندان و اعلام گزارش تخلفات به شماره تماس ۲۵۶۵ اداره دامپزشکی رودان کمک قابل توجهی در این زمینه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها