لینکدین و گوگل ادز رفع فیلتر شدند



بررسی‌ها نشان می‌دهد شبکه اجتماعی لینکدین و گوگل ادز (Google Ads) رفع فیلتر شده‌اند. هنوز مشخص نیست که پلتفرم‌های دیگر مثل اینستاگرام و واتساپ که در روزهای گذشته مسدود شدند، هم رفع فیلتر می‌شوند یا نه.

 

به گزارش صبح ساحل، لینکدین، شبکه‌ی اجتماعی محبوب مشاغل، شامگاه اول مهرماه به‌همراه گوگل‌پلی، اپ‌استور و سایت استارلینک از دسترس کاربران ایران خارج شده بود؛ اما اکنون گزارش‌ کاربران حکایت از آن دارد که این شبکه‌ی اجتماعی بار دیگر دردسترس قرار گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شبکه‌ی اجتماعی لینکدین اکنون بر بستر اپراتورهای موبایل و پاره‌ای از ISP-های مهم دردسترس قرار دارد. حال باید دید که آیا رفع فیلتر لینکدین دائمی است یا بار دیگر این شبکه‌ی اجتماعی از دسترس خارج خواهد شد.

لینکدین یک شبکه اجتماعی بین‌المللی مخصوص مدیران شرکت‌ها و کارجویان است. در واقع لینکدین شبکه اجتماعی است که بیشتر دانشگاهیان و متخصصان برای ارایه رزومه در آن عضو می‌شوند. این شبکه اجتماعی حدود ده سال پیش نیز به طور موقت در ایران دچار فیلترینگ شده بود.

 

گوگل ادز هم رفع فیلتر شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فیلترینگ سرویس گوگل ادر که در روزهای گذشته بعث به وجود آمدن چالش‌های بازاریابی و فروش برای کسب و کارهای اینترنتی شده بود، از ساعاتی پیش رفع فیلتر شد.

 

 

Google Ads یک بستر تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است که کسب‌وکارها می‌توانند برای معرفی خود به مشتریان از آن استفاده کنند. اگرچه ساخت پنل در گوگل ادز برای ایرانی‌ها تحریم بوده اما امکان استفاده از سرویس تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارهای ایرانی فراهم است.

در این نوع همکاری، اگر کاربر کلمات مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌وکار تبلیغ دهنده را در گوگل جستجو کند، وبسایت تبلیغ کننده با برچسب Ad و در ابتدای نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. به ازای هر کلیک نیز تبلیغ‌کننده بایستی مبلغی را به گوگل پرداخت کند.

اما از ابتدای هفته گذشته این سرویس در ایران مختل شده و کسب‌وکارها را پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ، با دردسری جدید مواجه کرده بود.

 

منابع: زومیت، خبرآنلاین، تجارت نیوز، دیجیاتو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها