سویه جدید ویروس کرونا در سنگاپور شناسایی شد/ زیرسویه جدید، قابلیت فرار از ایمنی را دارد



دانشمندان هشدار می‌دهند که یک زیرسویه جدید کرونا که به سرعت در سنگاپور در حال گسترش است تا امروز موفق‌ترین سویه در فرار از دستگاه ایمنی بدن انسان بوده و روش‌های درمانی و انواع واکسن‌ کرونا بر آن اثر ندارد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تسنیم، دانشمندان هشدار می‌دهند که یک زیرسویه جدید کرونا به سرعت در سنگاپور در حال گسترش است که تا امروز موفق‌ترین سویه در فرار از دستگاه ایمنی بدن انسان بوده است و طیف گسترده‌ای از روش‌های دارودرمانی و واکسن‌های موجود بر آن اثر ندارد.

این زیرسویه، که «ایکس‌بی‌بی» (XBB) نام دارد مسری‌تر از سویه‌ها و زیرسویه‌های قبلی است و در بیش از 17 کشور، از جمله استرالیا، سنگاپور، دانمارک و ژاپن گسترش یافته است.

وزارت بهداشت سنگاپور اعلام کرده است که این زیرسویه نخستین بار در ماه اوت (مرداد) در هند مشاهده شد.

به گفته مرکز منابع ویروس کرونای جان هاپکینز، در سنگاپور زیرسویه "ایکس‌بی‌بی" احتمالاً عامل افزایش شدید تعداد موارد ابتلا به کرونا از 4 هزار و 719 مورد در 18 مهر به 11 هزار و 732 مورد، یا بیش از دو برابر، در روز بعد از آن بوده است.

کانال خبر آسیا (Channel News Asia) گزارش داد که «ایکس‌بی‌بی» اینک زیرسویه غالب در کشور و عامل 54 درصد از موارد ابتلای محلی است.

اونگ یه‌کنگ، وزیر بهداشت سنگاپور، در نشست خبری گفت که تعداد موارد فعلی ابتلا به کووید احتمالاً تا اواسط نوامبر (اواخر آبان) به اوج خود خواهد رسید و احتمالاً این موجی کوتاه و شدید خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها