ادعای عجیب وزیر ارتباطات و اقتصاد:

اکانت روبیکای شما به جای وثیقه ی بانکی



در جلسه‌ای که اکنون در حال برگزاری است، وزیر ارتباطات و اقتصاد در حال ارائه طرحی هستند که برای «حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور» تهیه شده. زارع پور در این جلسه گفت: امروز روز بزرگی برای کسب و کارهای اینترنتی است و شاهد تحولات عظیمی در حمایت های دولتی خواهند بود».

به گزارش صبح ساحل، وزیر ارتباطات گفت با این طرح گام‌ بزرگی برای رونق اقتصاد دیجیتال کشور برمی‌داریم، گفت: «اقتصاد دیجیتال سه لایه دارد: تولیدکنندگان نرم افزار، اقتصاد مبتنی بر پلتفرم و کاربرد فناوری اطلاعات در بخش های دیگر کشور. این جلسه بر لایه دوم تمرکز دارد.»

زارع‌پور: «با توجه به محدودیت‌های که بخاطر ملاحظات امنیتی برای دو سکوی خارجی [واتس‌اپ و اینستاگرام] به وجود آمده، ما به روند این طرح شتاب دادیم./ در این طرح تسهیلات خیلی خوبی پیشنهاد شده که همه پلتفرم های داخلی و کسب و کارهای فعال در این پلتفرم ها را در برمی‌گیرد.»

زارع‌پور: «صرف نظر از اینکه برای دو پلتفرم آمریکایی چه اتفاقی بیفتد، ما برای کسب و کارهای داخلی ظرفیت توسعه فراهم می‌کنیم و آنچه که مهم است ۱۴ ماده این آیین نامه که در قالب سی نوع حمایت است و یک عزم ملی برای اجرای آن نیاز است تا همه دستگاه ها پای کار بیایند.»

خاندوزی، وزیر اقتصاد: «زحمت زیادی برای تدوین این بسته حمایتی کشیده شده. اجرای این مصوبه نیز با نظارت وزارت ارتباطات، میتواند کام فعالین فضای مجازی را در عمل شیرین کند! واقعیت اینست که در یکی دو ماه گذشته، کسب و کارها دوران سختی را داشتند.»

برخی جزئیات این طرح حمایتی به این شرح هستند: راه‌اندازی حساب امانی، امکان خرید اعتباری، امکان پرداخت مستقیم، راه‌اندازی کیف پول، فراهم کردن درگاه پرداخت، استفاده از رمز ریال!

زارع پور: «حمایت تبلیغاتی نیز در این طرح وجود دارد. کسب و کارها صدها هزار دنبال‌کننده در پلتفرم‌ها داشتند و حالا با ورود به پلتفرم داخلی با مشکل مواجه شدند. ما بسته حمایتی تبلیغاتی در نظر گرفتیم تا همه دستگاه‌های دولتی با حداکثر تخفیف، تبلیغات برای کسب و کارها انجام دهند. »

زارع‌پور: «پلتفرم‌های ایرانی مکلفند نصف تعداد فالوور در پلتفرم‌های خارجی را برای کسب‌وکارها فراهم کنند. گفتیم برای آنها فالوور بگیرند، با پین کردن و تبلیغ کردن در این روزها هزاران فالوور و خریدار واقعی به کسب و کارها در پلتفرم های داخلی سرازیر شده است.»

زارع‌پور: «سکوهای خارجی نباید در صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها تبلیغ شوند. بسته های ویژه پیامک و برنامه سازی در صدا و سیما نیز از دیگر حمایت های تبلیغاتی است.»

زارع‌پور گفت، پرداخت تسهیلات بانکی به کسب‌وکارهایی که از پلتفرم های خارجی به داخلی مهاجرت می‌کنند در نظر گرفته شده و «حساب کاربری در شبکه های اجتماعی به عنوان وثیقه از در نظر گرفته شود. اگر کسی اکانت خود را وثیقه گذاشت نیز بانک می‌تواند آن را در صورت نپرداختن اقساط، نقد کند!»

  

منبع:دیجیاتو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها