دستگيري باند کلاهبرداری بابيش از 200 شاکي کشوری در هرمزگان



پلیس فتا استان باند خانوادگي کلاهبرداري با شگرد رهن و اجاره منزل بابيش از 200 نفر شاکي شناسایی و دستگیر شدند.

           

به گزارش صبح ساحل، فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت احدی از شهروندان به پليس فتا مبنی بر اینکه فرزندش در سايت ديوار آگهي فروش تلفن همراه ثبت کرده که بلافاصله شخصي ناشناس با استفاده از یک شماره تلفن ضمن ارتباط گيري و رايزني با وي مبلغ40 میلیون ريال را به پيشنهاد متصرف خط به شماره کارت آن انتقال داده و بعد از ساعتي با دريافت پيامک متوجه شده حسابش توسط پليس فتا یکی از استان های کشور مسدود شده که پیگیری موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان نیز قرار گرفت .

وی افزود : در بررسی های بعمل آمده مشخص شد حساب وی توسط پليس فتا شهرکرد مسدود شده که با استعلامات بعمل آمده و اقدامات فني متهم اصلی وسابقه دار که تحت تعقيب پليس فتا سراسر کشور بود توسط کارشناسان فنی پلیس فتا استان هرمزگان شناسایی شد.
سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت : با بررسي دقیق سوابق متهم مشخص شد که از حدود 6 سال قبل داراي سوابق متعدد کلاهبرداري و تحت تعقيب پليس فتا بوده و در امر کلاهبرداري در سايت ديوار فعاليت گسترده کشوري داشته و وجوه کلاهبرداری را با استفاده از حساب های بانکی که بصورت واسط با کارت های اجاره ای و کارت های متعلق به اعضاء خانواده اش اقدام به پولشویی و در نهایت نقد نمودن وجوه کلاهبرداری کرده است .
این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد . باتوجه به متواري بودن متهم و حضور مدت دار وی در شهر بندرعباس جلب متهم در دستور کار تيمي کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت که با اقدامات فني و تعقيب و مراقبت های لازم ، متهم در حين ارتکاب جرم در شهرک توحيد بندر عباس شناسایی و دستگیر ودر بازرسی از منزل و مخفیگاه وی تجهيزات الکترونيکي شامل تلفن همراه هوشمند، فلش و پوکه سيم کارت کشف گرديد. 
سردار جعفری بیان داشت : متهم دستگیر شده در مواجهه با مدارک و مستندات موجود ضمن اعتراف به جرم ارتکابي، معترف شد از سال 95 تاکنون با شگرد رهن واجاره منزل ، در سايت ديوار کلاهبرداري مي کرده که در ابتدای شروع ، وجوه کلاهبرداری را مستقيماً بحساب خودش واريزکه بعد از مسدودي هر کارت توسط پليس فتا، در سایر بانک ها اقدام به افتتاح حساب کرده تا اينکه از حدود يکسال پيش که در ليست سياه بانکي قرار گرفته مجدد وجه حاصل از کلاهبرداري را به ترتيب بحساب همسر،فرزندان،پدر و مادر همسرش واريز مي کرده تا اينکه تمامي حسابهای آنان نیز مسدود شده که باتوجه به مسدودي تمامي حساب ها شگرد خود را تغيير داده و بصورت واسطه ي اقدام به کلاهبرداري مي کرده است .
فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن تاکید بر هوشیاری بیش از پیش شهروندان از عموم مردم قدرشناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی مرکز فوریت های پلیس 110 و شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا گزارش نمایند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام گردد. 
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال و با صدور قرار لازم روانه زندان شد و تلاش پلیس برای دستگیری دیگر اعضاء این باند ادامه دارد .
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها