جاده های برون شهری هرمزگان در هفته ای که گذشت

پنج کشته و 28 زخمی ناشی از حوادث رانندگی



هفته گذشته جاده‌های برون‌شهری هرمزگان شاهد تصادف 47 دستگاه خودرو و موتورسیکلت بود که این سوانح، مرگ پنج نفر و مجروحیت 28 نفر  را در برداشت.

          

به گزارش صبح ساحل، رئیس پلیس‌راه هرمزگان عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه ، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم را بیشترین دلایل تصادفات اعلام کرد و در خصوص تصادف خونین جاده لار _بندرعباس گفت:ساعت 23 و 30 دقیقه جمعه گذشته یک دستگاه خودروی سواری با 6 سرنشین، به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لار - بندرعباس محدوده شهرستان بندر خمیر واژگون شد. سرهنگ مهدی نیکبخت ادامه داد:  4 سرنشین خودروی سوزوکی وی تارا کشته و 2 نفر مصدوم شدند، این خودرو به داخل پل در حدفاصل روستای درگور و چاهرو افتاد و واژگون شد. وی سرنشینان خودرو را همگی اعضای یک خانواده اعلام کرد.

سرهنگ نیکبخت علت تصادف خودروی سواری با یک تریلر کشنده در جاده بندرعباس - حاجی‌آباد ، محدوده روستای دشت امام - دوراهی سرخون را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو از جانب راننده خودروی سواری دانست و تصریح کرد: این حادثه در ساعت 6 و نیم بامداد پنج‌شنبه گذشته  رخ داد و  دکتر حسن عباسپور از اساتید برجسته رشته تاریخ در دانشگاه‌های هرمزگان در پی سانحه تصادف رانندگی درگذشت و دو نفر از اعضای خانواده وی نیز بشدت مصدوم شدند.گفتنی است دکتر حسن عباسپور جز خیران مطرح این استان نیز بود و مسئولیت انجمن ملی خرما را نیز عهده‌ داشت.

     

16 تا 24، ساعات پر تصادف

رئیس پلیس‌راه هرمزگان در خصوص تصادفات از 14 تا 21 آبان ماه گفت: در این مدت پنج فقره  تصادف فوتی با پنج متوفی، 14 فقره تصادف جرحی با 28مجروح و  14 فقره تصادف خسارتی رخ داد. سرهنگ نیکبخت ساعات 16 تا 24 را بیشترین ساعات آمار سوانح جاده‌ای دانست . وی از 4 فقره تصادف موتورسیکلت با 6 نفر مجروح و همچنین یک فقره تصادف جرحی با شتر  در این بازه زمانی اعلام کرد

    

  هشدارهای پلیس را جدی بگیرید

رئیس پلیس‌راه هرمزگان توصیه کرد: به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی هرچه بیشتر سفر، رانندگان برون‌شهری در جاده‌ها سعی کنند به‌دوراز هرگونه شتاب‌زدگی و سرعت غیرمجاز در مسیرهای طولانی پس از هر دو ساعت رانندگی در مکانی امن حدود 10 دقیقه استراحت کنند.سرهنگ نیکبخت  در خصوص روزهای بارانی نیز گفت: با توجه به بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون‌شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی‌ها شده است، لذا لازم است رانندگان وسایل نقلیه ، بااحتیاط بیشتری رانندگی کنند. وی ادامه داد:رانندگان محترم به‌طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مدنظر داشته باشند  تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم. این مقام مسئول مکالمه با تلفن همراه یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات  عنوان کرد و اظهار داشت:بر اساس آمارهای موجود، مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی یکی از شایع‌ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار، تلخ و شدید است، گاهی عدم تمرکز راننده به علت به صدا درآمدن زنگ تلفن همراه موجب انحراف خودرو و وقوع تصادفات، سوانح یا واژگونی می‌شود. وی در پایان از رانندگان خواست، هشدارهای پلیس را جدی گرفته و فراموش نکنند که حفظ جان خود و سایر سرنشینان خودرو، عابران پیاده و همچنین سایر رانندگان قانونمند عبوری، بر همه مسائل ارجح است.

  

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها