شیلات هرمزگان خبر داد:

برداشت حدود یکهزار تُن ماهی از قفس‌های پرورشی در استان



 سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود یکهزار تُن ماهی از قفس‌های پرورشی در این استان برداشت شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به حدود سه هزار تُن برسد.

     

به گزارش صبح ساحل،  ساسان صادقی روز شنبه با اشاره به شناسایی ۱۱۳ هزار تُن ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان افزود: هم اکنون نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۸۴ قفس دریایی مسستقر در محدوده آب‌های ساحلی استان هرمزگان برای پرورش، رهاسازی شده است.
وی بیان داشت: تاکنون ۸۴ قفس در استخرهای پرورش ماهی در دریا نصب شده است که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال حدود ۴۰ قفس دیگر به آن اضافه شود.
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان اظهار داشت: قفس‌های ماهی در شهرستان‌های قشم، بندرلنگه و سیریک نصب شده است که برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
صادقی یادآور شد: با توجه به فشار بر ذخایر آبریان در نتیجه افزایش صید و صیادی و همچنین در مسیر تحقق برنامه‌های تحولی وزارت جهادکشاورزی، در حال تشویق و حمایت از سرمایه گذاران بویژه ورود صیادان به حوزه‌های آبزی پروری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید اخیر خود از مزرعه پرورش ماهی در قفس هندورابی در غرب بندرلنگه، به ذخیره سازی بیش از ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در این مزرعه اشاره و تصریح کرد: این میزان ذخیره سازی در سه قفس و از حدود ۶ ماه پیش صورت گرفته است که پیش بینی می‌شود حدود ۸۰ تُن ماهی با وزن هر قطعه حدود یک کیلوگرم برداشت شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها