گلایه خونسرخی‌ها از آلایندگی صنایع بندرعباس؛ زندگی زیر سایه‌ی دود مازوت



آلایندگی صنایع غرب بندرعباس همواره مورد بحث و عامل نارضایتی مردم بوده است. ابر سوخت مازوت بر صنایع غرب سایه افکنده است و یکی از شهروندان نیز با ارسال پیامی بار دیگر نسبت به این موضوع اظهار نگرانی کرده و می‌گوید: «مردم در خونسرخ از شدت آلودگی براثر سوخت مازوت نمی‌توانند نفس بکشند».

 


پیش از این نیز مخاطبان صبح ساحل با ارسال تصاویری از انتشار آلاینده‌های هوا توسط نیروگاه توانیر بندرعباس، نسبت این موضوع اظهار نگرانی کرده بودند.
صنایع غرب بندرعباس همواره مورد بحث بوده است و شهروندان از آلودگی‌ها و ترافیکی که ایجاد کرده‌اند، نگران و گلایه‌مندند؛ اما تاکنون اقدام اساسی در این بخش صورت نگرفته است.


در خردادماه سال 1400، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفته بود: تعداد صنایع آلاینده نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که سال گذشته ۱۲ مورد و امسال ۲۶ مورد بوده و نیروگاه برق بندرعباس که از ۱۰ سال گذشته تاکنون جز صنایع آلاینده به شمار می رود، هم اکنون نیز در لیست صنایع آلاینده قرار دارد.


همچنین دررابطه با استفاده از سوخت مازوت، حسین سلیمی، مدیرعامل سابق نیروگاه بندرعباس در آبان‌ماه سال گذشته، گفته بود که با توجه به محدودیت‌های به‌وجود آمده در سال‌های اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه‌ها و جایگزین کردن سوخت مازوت، آثار نامطلوب و مخرب آن بر تجهیزات مکانیکی و بویلر‌ها مورد تحلیل قرار گرفته است.

به گفته وی، احتراق سوخت مازوت در نیروگاه علاوه بر تولید آلاینده‌های گازی و پیامد‌های زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه نیز آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می‌گردد.


پس از آن، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در دی‌ماه 1400 اعلام کرد: صنایعی چون فلات قاره سیری، قشم و لاوان و نیروگاه توانیر از جمله صنایعی هستند که سال‌هاست جزئی از لیست صنایع آلاینده ما هستند. ما توانستیم میزان گاز (سوخت پاک) نیروگاه را به ۴ میلیون مترمکعب برسانیم و این میزان باید به ۶ میلیون مترمکعب برسد.

 

منابع: ایسنا، باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها