دومین محموله ۵۵ تنی آنتی‌بیوتیک کودکان وارد کشور شد



این محموله حدود یک میلیون عدد بطری شامل آنتی بیوتیک های آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو، آزیترومایسین، سفکسیم و سفالکسین از برندهای مورد تایید سازمان غذا و دارو است که برای رفع نیاز شهروندان وارد کشور شد.
       
به گزارش صبح ساحل، علیرضا عسکری، رئیس سازمان تدارکات پزشکی در خصوص ورود دومین محموله آنتی بیوتیک به کشور گفت: محموله جدید سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک کودکان به سفارش سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه به حجم تقریبی ۵۵تن طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد. 

وی افزود: این محموله دومین سفارش سازمان غذا و دارو به شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جهت واردات فوری آنتی بیوتیک مورد نیاز است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: این محموله حدود یک میلیون عدد بطری شامل آنتی بیوتیک های آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو، آزیترومایسین، سفکسیم و سفالکسین از برندهای مورد تایید سازمان غذا و دارو است که برای رفع نیاز شهروندان وارد کشور شد.

دکتر عسکری خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر تامین داخلی محصولات دارویی مورد نیاز کشور با افزایش ۵برابری میزان تولیدات در روزهای گذشته، آماده است تا در مسیر رفع مشکلات مردم با استفاده از تمامی ظرفیت ها گام برداشته تا گره ای از کار شهروندان باز شود.
نخستیم محموله وارداتی غیراستاندارد بود
  
گفتنی است که نخستین محموله آنتی بیوتیک  به کشور در ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد شنبه بود که این محموله شامل۵۰ تن محموله دارو: سه و نیم میلیون عدد انواع سوسپانسیون آنتی بیوتیک اطفال، آموکسی سیلین، کوآموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین از طریق هند وارد شد.اما براساس نامه‌ای که پیکانپور، مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو به یکی از شرکت‌های واردکننده سوسپانسیون خوراکی آنتی‌بیوتیک نوشته شده است، داروی کوآموکسی‌کلاو با برند MAGAMOX CV-DUO با شماره سری ساخت MFH0555 که به‌صورت فوریتی وارد کشور شده است؛ از لحاظ آزمون تعیین ماده مؤثره، غیرقابل قبول بوده است.

در پی بررسی‌های آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو، این سازمان دستور ریکال (جمع‌آوری دارو از سطح عرضه) سوسپانسیون خوراکی کوآموکسی‌کلاو با برند و شماره سری ساخت یادشده را صادر کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها