مدیر شبکه بهداشت و درمان جزیره خبر داد:

بیش از ۱۰ هزار تماس بی‌مورد مزاحمان تلفنی با اورژانس ۱۱۵ قشم



مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از تماس ۱۰ هزار و ۳۴۵ مزاحم تلفنی با خط فوریتی اورژانس ۱۱۵ در این جزیره خبر داد و گفت: این شمار تماس بی مورد از ابتدای امسال تاکنون باعث خستگی و فرسودگی نیروهای این مرکز شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر یاسر مرادی با گلایه از این تعداد تماس بی مورد با خط فوریتی اورژانس ۱۱۵ این جزیره گفت: ای کاش رسانه های جمعی با فرهنگ سازی رسانه ای این افراد را با وظایف خطیر تکنسین های فوریت های پزشکی آشنا می کردند تا آنان با ایجاد مزاحمت های تلفنی باعث تاخیر در ارایه خدمات یادشده به مصدومان، بیماران و نیازمندان واقعی دریافت این خدمات نمی شدند.

وی محرومیت درخواست کنندگان واقعی خدمات اورژانسی و فوریتی را یکی از عوارض خطرناک و اضطراری این مزاحمت های تلفنی از سوی مزاحمان تلفنی عنوان کرد و افزود: به علت گستردگی این تماس ها کارشناسان پاسخگو به درخواست های کمک اضطراری هیچ یک از تماس گیرندگان با شماره اورژانس ۱۱۵ در لیست تماس های اضطراری در حالت انتظار نمی ماند اما گاهی افزایش مزاحمت های تلفنی باعث مشغول شدن تلفن های اورژانس و عدم دسترسی افراد نیازمند دریافت خدمات فوریتی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به گزارش حوادث کذب از سوی برخی افراد مزاحم اضافه کرد: در برخی مواقع حوادث و سوانح کذب و غیر واقعی به مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان گزارش می شود که پس از حضور تکنسین های فوریت های پزشکی به محل اعلام حوادث یادشده آنان متوجه می شوند که تماس دریافتی بی پایه و اساس بوده و مصدوم یا مصدومانی در کار نیست که متاسفانه این امر متوسط زمان حضور تکنسین ها برای نیازمندان واقعی را افزایش می دهد.

دکتر مرادی از عموم قشموندان خواست با آموزش به کودکان و نزدیکان با خدمات اورژانس ۱۱۵ از آنان بخواهند تنها در صورت وقوع انواع حوادث و سوانح احتمالی با شماره یادشده تماس بگیرند و در غیر این صورت از برقراری ارتباط تلفنی با مرکز اورژانس جزیره به طور جدی خودداری کنند.

وی با ارایه آمار فعالیت های پایگاه های اورژانس ۱۱۵ قشم از ابتدای سال جاری تا روز ۲۶ آذر ۱۴۰۱ اظهار کرد: در مدت زمان یادشده پایگاه شهری قشم به هزار و ۴۳۰، پایگاه جاده ای درگهان به ۸۳۶، پایگاه جاده ای سوزا به ۵۲۶، پایگاه جاده ای طبل به ۳۳۶ و پایگاه جاده ای دولاب به ۱۶۸ ماموریت اورژانسی و انتقال بیمار به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند که بیشترین و کمترین ماموریت های اورژانسی انجام شده به ترتیب مربوط به پایگاه شهری قشم و پایگاه جاده ای دولاب است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم ادامه داد: همچنین در مدت یادشده کارشناسان مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس (دیسپچ) قشم پاسخگوی ۳۲ هزار تماس تلفنی از سوی قشموندان و گردشگران بوده اند که هشت هزار و ۲۵۰ تماس مربوط به دریافت مشاوره های اورژانسی و فوریتی بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا ۲۶ آذرماه جاری هزار و ۸۶۶ مصدوم حوادث جاده ای به مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان مرزی منتقل، ۱۱۱ ماموریت فوریتی از سوی واحد اورژانس دریایی شهرستان قشم انجام و ۱۲ مورد اعزام هوایی بیماران با بالگرد اورژانس هوایی ثبت و گزارش شده است.

دکتر مرادی خدمات اورژانس ۱۱۵ را در جزیره قشم و سراسر کشور رایگان اعلام کرد و گفت: قشموندان و گردشگران در صورت مشاهده تصادفاتی که در آنها مجروح وجود دارد، حتما با تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی ضمن تاکید بر لزوم خونسردی در زمان وقوع حوادث، گفت: قشموندان و گردشگران در هر کجای جزیره با تلفن ثابت یا همراه، می توانند بدون گرفتن کد، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و وقوع حوادث و سوانح را اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها