گمرکات استان هرمزگان:

هیچ محموله خودرو وارداتی به گمرکات استان اظهار نشده



ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: هنوز هیچ محموله خودرو وارداتی به گمرکات هرمزگان اظهار نشده است.

    

به گزارش صبح ساحل،حسین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوال از واردات اولین محموله خودرو وارداتی در سال جاری به گمرک بندر لنگه ، گفت: تا کنون هیچ محموله واردات خودرو به گمرک اظهار نشده است، به محض این که واردات خودرو اظهار شود،‌به ستاد گمرک کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد و از طریق سخنگوی گمرک اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد ،‌تا محموله‌ای به گمرک اظهار نشود، نمی‌توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم.

     

ماجرای واردات نخستین محموله خودروهای وارداتی از طریق بندر لنگه

به گزارش صبح ساحل، ساعاتی پیش خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: نخستین محموله خودروهای وارداتی ساعاتی پیش از طریق بندر لنگه وارد کشور شد که به‌ زودی در بازار عرضه می‌شود. این خودروها باید برای قیمت‌گذاری در بورس کالا عرضه شوند.

پیش‌تر نیز «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است، اظهار داشت: ثبت سفارش خودرو در هفته‌های گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی به‌زودی وارد کشور می‌شود.

بررسی‌های ایرنا از تبلیغات محیطی برخی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین گفت‌وگو با مطلعین بازار حاکی است، تاکنون حضور خودروهای ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و برخی خودروهای چینی در کشور قطعی شده و به عنوان نخستین خودروهای وارداتی راه به خیابان‌ها پیدا می‌کنند.

واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع شده بود که در اردیبهشت‌ماه امسال آزادسازی واردات خودرو در جلسه دولت سیزدهم تصویب شد. حالا نخستین محموله خودروها وارد کشور شده است.

همچنین بر اساس پیگیریهای صورت‌گرفته واردکننده مذکور در پارت اول ثبت سفارش 700 دستگاه خودرو از برند کیا را انجام داده است و در ماه آتی این محموله به‌صورت کامل وارد کشور خواهد شد.

بر اساس این گزارش، خودروهای مذکور در سال جاری میلادی در کره جنوبی تولید شده است اما مدل آنها 2023 می‌باشد.

گفتنی است، یکی از نمایندگان عرضه محصولات کیا از حدود یک ماه قبل، بیلبوردهای رسمی محصولات کیا را در سطح شهر رونمایی کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها