سرپرست شیلات هرمزگان در بازدید صیدگاه‌های قشم و بندرعباس مطرح کرد؛

صید غیر مجاز و کاهش ذخایر آبزیان، تهدیدی جدی برای اشتغال و اقتصاد ساحل نشینان



سرپرست شیلات هرمزگان به همراه سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان از صیدگاه‌های استان در منطقه قشم و بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش صبح ساحل، «ساسان صادقی»، سرپرست شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه ذخایر آبزیان هرمزگان به دلایلی همچون صید غیر مجاز، صید مخرب، آلودگی خوریات، افزایش تلاش صیادی به شدت تحت فشار قرار دارند، گفت: بدون شک صیانت از ذخایر آبزیان برای پایداری صید و صیادی و همچنین حفظ ذخایر برای نسل آینده در مرحله اول باید توسط خود جامعه صیادی صورت پذیرد و صیادان در خط مقدم این مهم قرار دارند.

وی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های مهم شیلاتی به ویژه در زمینه صید و صیادی در کشور و منطقه مطرح است، افزود: ظرفیت‌های موجود در هرمزگان توانسته موجبات توسعه بیش از پیش استان، کشور و منطقه را فراهم سازد و بدون شک تداوم این مسیر نیازمند تقویت حفاظت از منابع آبزیان استان از طریق تقویت یگان حفاظت منابع شیلات استان و همچنین حمایت از شیلات استان در این راستا است.
 
صادقی ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی،برخورد با صید غیر مجاز، رها سازی لارو میگو و بچه ماهی در دریا، ترویج و گسترش صید اصولی، مشارکت جامعه صیادی، تقویت یگان حفاظت منابع شیلات استان و غيره را از مهم‌ترین اقدامات پیشرو استان در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خواند.

سرپرست شیلات هرمزگان صید غیر مجاز و کاهش ذخایر آبزیان را تهدیدی جدی برای اشتغال و اقتصاد ساحل نشینان خواند و گفت: هم اکنون افزون بر ۳۵ هزار صیاد با حدود چهار هزار و ۶۰۰ فروند شناور در آب‌های استان مشغول به صیادی هستند که صیدغیرمجاز تهدیدی جدی برای اشتغال این افراد است.

وی اضافه کرد: در این بازدید هچنین ۴ دستگاه تور ترال و یک جفت تخته ترال از شناورهای بی هویت که اقدام به صیادی کرده بودند توقیف شد و جهت سیر مراحل قانونی توسط مرجع محترم قضایی به شیلات شهرستان بندرعباس دلالت داده شدند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها