طرح واکسیناسیون اتباع خارجی در کیش آغاز شد



کارشناس مسوول بیماری‌های مرکز بهداشت کیش گفت: عملیات واکسیناسیون تکمیلی و غربالگری بیماری‌های اتباع خارجی ساکن در این جزیره آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، «ابراهیم مرادی»، کارشناس مسوول بیماری های مرکز بهداشت کیش گفت: در این طرح ۶ تا هشت هزار اتباع خارجی تا ۱۵ سال ساکن در کیش خدماتی همچون واکسن سرخک و سرخجه، فلج اطفال، کویید ۱۹، ویتامین A و غربالگری بیماری های مسری همچون سل و مالاریا را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه عملیات واکسیناسیون تکمیلی پناهندگان و مهاجرین تا ۲۱ دی ماه سال جاری و غربالگری وبیماریابی افراد علامت دار، وتازه وارده شده با اولویت مالاریا و سل این جمعیت نیز از بهمن ماه به مدت ۲ ماه انجام می گیرد.

مرادی گفت: این خدمات با هدف افزایش آگاهی، رفتار بهداشتی، تقویت ارتباط اتباع غیر ایرانی با مراکز بهداشتی درمانی، ارتقای پوشش واکسیناسیون در کودکان غیر ایرانی زیر ۱۵ سال و توسعه سطح خدمات بهداشتی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: انجام واکسیناسیون تکمیلی با فلج اطفال و سرخک وسرخجه کودکان زیر۱۵ سال، بیماریابی و غربالگری سل در افراد بالای ۱۲ سال وواکسیناسیون کووید افراد بالای ۵ سال که واکسن دریافت نکرده اند جامعه هدف این طرح است.

کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کیش یادآور شد: این سه محل شامل پایگاه های بهداشتی صدف، سحر و مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی در ۲ شیفت صبح عصر ارایه شود. وی افزود: اتباع خارجی فارغ از مجاز و یا غیر مجاز بودن ورودشان می توانند جهت انجام غربالگری وواکسیناسیون به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی مراجعه کنند و برای کسب اطلاع از نحوه وچگونگی اجرا با شماره تلفن ۰۷۶۴۴۴۳۰۳۴۶ واحد کنترل وپیشگیری از بیماریها و یا ۰۷۶۴۴۴۳۲۴۲۴ مرکز بهداشت بوعلی تماس حاصل کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها