محموله جدید خودروهای خارجی تا پایان هفته وارد کشور می‌شود



سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود یک کشتی با بار خودروهای وارداتی در هفته جاری خبر داد و گفت: سه محموله خودرویی دیگر تا پایان هفته وارد کشور می شود.
    
به گزارش صبح ساحل، به نقل از اتاق بازرگانی ایران، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: پس از ورود و تخلیه بار نخستین کشتی حامل خودرو‌های وارداتی در بندر لنگه در شنبه هفته گذشته (سوم دی‌ماه)، یک محموله دیگر نیز در هفته گذشته وارد کشور شد. بر این اساس تاکنون دو محموله خودرویی به بنادر کشور وارد شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته، سه محموله دیگر نیز وارد شود.

این مقام مسئول افزود: سوم دی‌ماه نخستین شناور حامل محموله خودرو‌های وارداتی در بندر لنگه پهلودهی و کار ترخیص نخستین خودرو‌های وارداتی به کشور پس از پنج سال وقفه، آغاز شد. این محموله شامل ۲۲ خودرو و شش نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) بود که از کره جنوبی، وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان شد.

وی تصریح کرد: این محموله پنجشنبه هفته گذشته، از بندرلنگه به سمت تهران حرکت کرده و با رویه ترانزیت داخلی، امروز (شنبه ١٠ دی ماه) به گمرک تهران رسیده است. پس از آن که تشریفات انجام و مجوز‌های لازم گرفته شود، به گمرک اظهار خواهد شد و بعد از پرداخت حقوق گمرکی فرایند ترخیص آغاز می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: پس از ترخیص نیز خودرو‌ها برای شماره‌گذاری ارسال می‌شوند. بر این اساس اگر مجوز‌ها کامل باشد، فرآیند‌های مذکور دو روز زمان می‌برد.

در ادامه سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرعت گرفتن روند واردات سخن گفت و اعلام کرد: طبق قانون خودرو‌های اقتصادی در دامنه قیمتی مذکور وارد کشور و در بورس عرضه خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها