تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/ استان آخر هفته بارانی می‌شود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از پنجشنبه با تاثیر یک موج بارشی در نقاطی از استان از جمله مناطق غربی و دریایی رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

 

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور افزود: با تاثیرات سامانه پرفشار در مناطق مرکزی، شرقی و شمالی استان امروز وزش باد نسبتا شدید مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش سرعت باد (باد نعشی) در مناطق شرقی و مرکزی استان، در ساعات قبل از ظهر، وقوع گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: دریا در روز جاری در تنگه هرمز، شرق جاسک و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی نسبتا مواج است و شرایط ترددهای دریایی ایمن نیست.

سی سی پور عنوان کرد: سرعت باد در ساعات صبح تا ظهر به ویژه در تنگه هرمز در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۱۸۰ سانتیمتر است.

وی بیان کرد: با گذر یک موج بارشی از مناطق جنوبی خلیج فارس، ضمن افزایش ابرناکی در سطح استان، در برخی نقاط غربی وقوع بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: ماندگاری سامانه پرفشار تا روز چهارشنبه (۱۴ دی) سبب ناپایداری جوی و دریایی در نقاطی از استان می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: طی روزهای پنجشنبه ۱۵ دی تا شنبه ۱۷ دی با تاثیر یک موج بارشی در نقاطی از استان از جمله مناطق غربی و دریایی رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها