همزمان با کاهش دما

هزینه برق در هرمزگان افزایش یافت



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۳ برابری هزینه برق مصرفی استان در فصل زمستان گفت: در این مدت نرخ برق به ازای هر کیلووات ساعت ۳۶۵ تومان محاسبه می شود که این نرخ در فصل تابستان ۲۹ تومان بود.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد کریمی افزود: الگوی مصرف برق در فصل زمستان برای هر ماه ۲۰۰ کیلووات ساعت است؛ در حالی‌که این میزان در فصل تابستان سه هزار کیلووات ساعت است.

وی بیان کرد: مشترکان برای کاهش هزینه برق مصرفی خود هنگام استفاده از لوازم برقی پرمصرف به‌ویژه آبگرمکن حداکثر صرفه جویی را داشته باشند و فقط هنگام استفاده، آن را به برق وصل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مشترکان اداری و واحدهای صنعتی دارای مصارف بالای یک مگاوات نیز در فصل زمستان موظف هستند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دهند.

کریمی تصریح کرد: در صورت مصرف برق بیش از الگوی تعیین شده هزینه برق مشترکان به صورت پلکانی محاسبه می شود؛ به طور مثال اگر یک مشترک خانگی در فصل زمستان ۴۰۰ کیلواوت ساعت در یک دوره مصرف کند مبلغ قبض برق او ۸۳ هزار تومان خواهد بود درصورتی‌که هزینه برق برای همین مقدار مصرف در فصل تابستان ۱۴ هزار تومان است.

هرمزگان ۷۴۰ هزار مشترک برق دارد که ۶۱۲ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد آن در بخش خانگی است. بیشترین مصرف (۶۸ تا ۷۰ درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها