رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس:

آبرسانی به ۲۵ روستای شهرستان مُهر استان فارس در حال اجرا است



رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: آبرسانی به مناطق محروم این استان یکی از اهداف و اولویت های مهم جهادگران و گروه های جهادی این استان است.هم اکنون طرح آبرسانی به ۲۵ روستای شهرستان مُهر از سوی گروه‌های جهادی در حال اجرا است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: بر همین اساس، جهادگران این استان با تلاش و کوشش شبانه روزی و اجرای پروژه های متعدد به دنبال تحقق این مهم یعنی حل مشکلات آبرسانی به مناطق روستایی حتی در دورترین نقاط فارس هستند. وی، یکی از شهرستان های هدف خدمت رسانی را شهرستان مُهر در جنوب استان فارس دانست و ادامه داد: در این شهرستان که به عنوان دروازه ورودی استان فارس به خلیج فارس شناخته می شود گروه‌های جهادی حل مشکل آب ۲۵ روستا را با جدیت دنبال می کنند.

او اظهار داشت: این شهرستان به رغم اینکه دارای آب و هوایی شبیه به مناطق بیابانی و گرم و خشک است اما با هزاران هکتار اراضی وسیع کشاورزی یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: شرایط آب و هوایی منطقه سبب شده که بحث تامین آب به ویژه آب آشامیدنی سالم برای شهرها و روستا دارای اهمیت خاصی باشد که اجرای طرح خط آبرسانی محرم که از طرح های مهم محسوب می شود نیز در جهت رفع مشکل کمبود آب در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان مُهر است.

قزل سفلی افزود: طرح مذکور که از سد کوثر حدفاصل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان آغاز می‌شود یکی از بزرگترین طرح‌های آبرسانی کشور است که با ۷۶۳ کیلومتر طول خط انتقال، آب سالم و بهداشتی جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر را را پنج استان جنوبی کشور تامین می‌کند.

وی ادامه داد: جهادگران و گروه‌های جهادی و بسیجی فارس نیز به دنبال این هستند تا با استفاده از خط محرم مشکلات آب مناطق محروم و روستایی استان را مرتفع کنند و با جدیت نیز وارد عمل شده اند.

او اظهار داشت: روستاهای خوزی، حاجی آباد، نورآباد، صادره، بردکوهیه، میرملکی، خالده و چاه شرف هشت روستایی است که جهادگران عملیات عمرانی اصلاح و توسعه خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع را در دست اجرا دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: گروه های جهادی و بسیجی علاوه بر این، احداث چهار مخزن ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مکعبی را آغاز کرده اند که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قزل سفلی افزود: رفع مشکل ۱۷ روستای منطقه اسیر شهرستان مُهر با انجام اقداماتی مهندسی همچون کف شکنی، تجهیز چاه، اجرای خط انتقال ۱۵ کیلومتری و ایجاد سه مخزن در مناطق سرگاه، اسیر و بهرستان توسط نیروهای جهادی در حال انجام است که تاکنون ۸۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: قطعا با فراهم کردن زیرساخت های شهرستان های جنوبی استان از جمله مُهر، این منطقه می‌تواند رویا و آرزوی فارس مبنی تبدیل شهرستان مهر به نگین اقتصادی و گردشگری این استان را محقق کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها