دیدار مجمع نمایندگان هرمزگان با وزیر بهداشت/ ضرورت تجهیز بیمارستان های استان به ام آر آی و سی تی اسکن



مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به همراه استاندار هرمزگان با وزیر بهداشت و معاونانش دیدار و کمبودها و معضلات بهداشتی و درمانی این استان را بررسی کردند.

به گزارش صبح ساحل،  احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در مجلس امروز گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و همه شهدای مقاومت، به بیان جزییات دیدار نمایندگان هرمزگان و استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی با وزیر بهداشت و معاونان آن پرداخت.

نماینده غرب هرمزگان عنوان کرد: از وزیر بهداشت بدلیل انتصاب دکتر فرشیدی از فرزندان هرمزگان به عنوان معاون وزیر بهداشت به طور ویژه قدردانی شد و ابراز امیدواری کردیم که دولت در این زمینه نگاه ویژه‌تری به سرمایه‌های انسانی هرمزگان داشته باشد.

جباری خاطرنشان کرد: کمبودهای هر کدام شهرستان‌های استان به طور دقیق بیان شد و بر ضرورت تجهیز بیمارستان های استان به ام آر آی و سی تی اسکن به منظور رفاه حال مردم تاکید شد.

به گفته جباری، همچنین قرار شد دانشکده علوم پزشکی غرب به مرکزیت بندرلنگه و شرق استان به مرکزیت میناب سریع تر ایجاد شود و ساز و کار لازم برای آن به استان ابلاغ شود.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس اضافه کرد: درخواست دیگر ما در این جلسه استقرار پزشک جراح مغز و اعصاب در بیمارستانهای کانونی شرق و غرب است که در مواقع بحرانی، بیماران نیاز به انتقال اورژانسی به مرکز استان نداشته باشند و زمان حیاتی برای درمان بیماران اورژانسی از دست نرود.

جباری، اصلاح بروکراسی اداری برای انتقال بیمار اورژانسی به دیگر استان ها و نیز فعال ساختن خانه های بهداشت ساخته شده توسط خیرین را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه برشمرد.

وی بیان داشت: در غرب هرمزگان نیز قرار شد مراکز درمانی مهران به مرکزیت لمزان و شیبکوه به مرکز چارک شبانه روزی شود و پزشکان مستقر افزایش یابند تا مردم شبانه مجبور به رفتن به مناطق دوردست نشوند.

جباری همچنین از قول وزیر برای استقرار بالگرد امداد هوایی غرب استان نیز خبر داد و گفت: تا پایان امسال این بالگرد مستقر خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها