ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در غرب هرمزگان/ تاثیرات سامانه بارشی، جمعه گسترده‌تر می‌شود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز مناطق دریایی با افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی نسبتا مواج و در کیش و دیگر جزایر غربی نیز احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای پیش بینی خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با تاثیرات سامانه بارشی از سمت غرب استان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مناطق غربی و شمالی و به تدریج از بعدازظهر و شب در سایر مناطق رگبار باران گاهی با رعد وبرق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود و شناور‌های سبک امروز از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان انجام شود.

سی سی پور گفت: تاثیرات سامانه بارشی فردا جمعه گسترده‌تر خواهند شد و غالب نقاط استان از جمله مناطق شرقی را در بر خواهد گرفت و در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در برخی نقاط غربی و شرقی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: شنبه نیز در برخی نقاط شرقی و مرکزی استان و مناطق دریایی رگبار باران و رعدوبرق تداوم خواهد داشت و از روز یکشنبه ۱۸ دی این موج بارشی تضعیف خواهد شد.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی در غالب نقاط استان با توجه به افزایش ابر، کاهش نسبی دما در طول روز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود با توجه به وقوع بارش و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها