اداره‌کل هواشناسی استان اعلام کرد:

شرایط جوی و دریایی نسبتاً آرام طی امروز/ هرمزگان از فردا بارانی می‌شود



امروز دوشنبه ۱۹ دی ماه، موقتا شرایط جوی و دریایی نسبتاً آرامی در استان پیش بینی می‌شود.

 
به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: پدیده شاخص در ساعات صبح مه رقیق صبحگاهی و کاهش دما بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان، و در طول روز گذر ابر خواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: طی امروز در مناطق دریایی افزایش باد قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و دریا نسبتا آرام خواهد بود.

وی گفت: روز سه شنبه ۲۰ دی تا بعدازظهر چهارشنبه ۲۱ دی، تحت تاثیر فعالیت سامانه‌ای بارشی، برای استان ابرناکی، در غالب نقاط رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: بارش در مناطق غربی و شمالی استان و جزایر کیش و لاوان از مقادیر بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی گفت: با توجه به احتمال تقویت نقطه‌ای این سامانه بارشی، توصیه می‌شود در این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود. با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها توصیه می‌شود اقدامات لازم صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: در مناطق دریایی نیز علاوه بر احتمال تندباد لحظه ای، در ساعات صبح سه شنبه وزش باد جنوب شرقی و از ساعات ظهر افزایش باد شمال غربی (با سرعتی نزدیک به ۴۰ کیلومتر بر ساعت) بویژه در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود. وزش باد شمال غربی تا بعدازظهر چهارشنبه ادامه خواهد داشت. توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد.

وی گفت: لازم به ذکر است از بعدازظهر چهارشنبه با نفوذ سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان و تنگه هرمز وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی (با سرعتی بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت) با احتمال گرد و غبار و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود. وزش این باد‌ها و مواج بودن دریا بویژه در تنگه هرمز و دریای عمان تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: از لحاظ دمایی با توجه به ابرناکی در ساعات صبح سه شنبه، موقتا افزایش دمای کمینه پیش بینی می‌شود. در روز‌های پایانی هفته کاهش دما در استان محسوس خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها