طی 24 ساعت گذشته؛

بیشترین بارندگی استان هرمزگان در پارسیان ثبت شد



معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین بارندگی استان طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان پارسیان با ۵۶ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

به گزارش صبح ساحل، «کیانوش عارفی»، معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی هرمزگان روز چهارشنبه گفت: شهرستان‌های بستک با ۳۲ و ۲ دهم میلیمتر، میناب با ۲۴ و پنج دهم میلیمتر، حاجی آباد با ۲۲ و پنج دهم میلیمتر، رودان با ۱۵ و ۶ میلیمتر ، قشم (دریایی) با ۱۵ و ۲ دهم میلیمتر و لاوان با ۱۲ و هفت دهم میلیمتر پس از پارسیان بیشترین بارش باران را داشته است.

وی یادآورشد: بارش باران در شهر بندرعباس هم در ایستگاه باران سنجی اداره کل هواشناسی هفت میلیمتر ثبت شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: قشم (فرودگاهی) هم ۹ و هشت دهم میلیمتر، کیش پنج و ۲ دهم میلیمتر، بندرخمیر پنج و یک دهم میلیمتر و بندرلنگه پنج میلیمتر بارندگی ثبت شده است اما در ایستگاه‌های باران سنجی بشاگرد، بوموسی و سیری میزان باران صفر بوده است.

عارفی بیان کرد: از ظهر امروز چهارشنبه نیز باد شدید شمال شرقی و مواج شدن تنگه هرمز و دریای عمان گزارش شده است که به تدریج جزایر شرقی خلیج فارس را هم در بر می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تحت تاثیر سامانه پرفشار سرد از ساعات ظهر در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان، تنگه هرمز و دریای عمان افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش بینی می شود و آب‌های تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان نیز به نسبت مواج خواهد شد.

عارفی گفت: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید لذا توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمدهای دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها