ایران خودرو خواستار لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا شد



مدیرعامل ایران خودرو در نامه ای خواستار لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا شد.

   
به گزارش صبح ساحل، «احتراما، با توجه به نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواهشمند است مقرر فرمایید اطلاعیه عرضه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو دنا پلاس دستی که قبلا برای عرضه در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه جاری در سامانه آن شرکت منتشر شده است، لغو و اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد.»

  درخواست جدید ایران خودرو از بورس کالا

   

در پی نامه مدیرعامل ایران خودرو به بورس کالا مبنی بر عدم عرضه خودروی دنا در روز یکشنبه آینده، سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که در اسرع وقت برنامه منظم هفتگی خودروهای پذیرش شده ایران خودرو در بورس کالا تا پایان سال و همچنین برنامه درخواست پذیرش خودروهای جدید در سامانه کدال منتشر شود.

همچنین در ادامه نامه سازمان بورس به ایران خودرو آمده است: در صورتی که ناشر ظرف مدت ۳ سال مالی متوالی یا ۴ سال مالی متناوب طی ۵ سال گذشته مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد، پذیرش اوراق بهادار در بورس مربوطه لغو خواهد شد؛ لذا با توجه به ساختار مالی آن شرکت ضروری است به منظور تداوم حضور در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران، راهکارها و برنامه مالی آن شرکت برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، اصلاح ساختار مالی (با توجه به رویکرد عرضه در بورس کالا) و حفظ شرایط پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران ارائه شود.

جزئیات عرضه خودرو دنا در بورس کالا

   

خودروی دنا با قیمت پایه 189 میلیون تومان از هفته آینده در بورس کالا عرضه می‌شود. عرضه خودرو دنا دستی در بورس کالا متعلق به گروه ایران خودرو است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق بخشنامه بورس کالا پنج هزار دستگاه دنا به زودی در بورس کالا عرضه می‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده، ارزش معاملات بورس در عرضه خودرو رکورد شکنی کرده است و امید است تا پایان سال این روند باعث کاهش قیمت خودرو شود.

بر اساس این گزارش ۵ هزار دستگاه خودرو دنا پلاس دستی سفید متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو روز یکشنبه ۲۵ دی 1401 در بورس کالا عرضه می‌شود.

قیمت پایه دنا 189 میلیون تومان اعلام شده و درصد پیش پرداخت این خودرو 100 درصد است.

گفتنی است قرار است زمان تحویل این خودروها 27 اسفند سال جاری باشد.

 

پاییز امسال آرامش ۶ ماهه بازار خودرو را بهم ریخت. سرد شدن مذاکرات برجامی باعث شد تا نرخ دلار که اول مهرماه در کانال ۳۰ هزارتومانی بود پاییز را با ورود به کانال ۴۰ هزارتومانی به پایان برساند. عدم تحقق وعده واردات خودرو دلیل دیگری بود تا شوک جدیدی به بازار وارد شود و قیمت خودروهای داخلی را بیش از ۱۰۰ میلیون تنها در سه ماه گران کند. در واقع پاییز ۱۴۰۱ خودروهای داخلی را بیش از هر زمانی به کالای سرمایه‌ای برای حفظ ارزش پول تبدیل کرد که نتیجه آن رکورد زدنی‌های پی‌درپی و کوتاه شدن دست خریداران واقعی از بازار خودرو بود.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس هم حوالی ۶۹۰ قیمت خورد که نسبت به یکم مهرماه۱۸۵ میلیون تومان گران شد. این خودرو اول پاییز ۵۰۵ میلیون تومان خریدفروش می شد.

چگونگی سفارش خودرو در بورس کالا

بر اساس اطلاعیه عرضه دنا پلاس دستی هر کد ملی، مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک خودرو بوده و خریداران باید ۱۸ سال تمام را داشته باشند.

همچنین اشخاصی که در عرضه های قبلی و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت های خودروسازی موفق به خرید شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران باید جهت ادامه مراحل خرید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir نسبت به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی اقدام کنند.

گفتنی است خریداران باید در زمان مقرر که طی پیامک تکمیل وجه هزینه متعلقات قانونی اطلاع رسانی می شود علاوه بر انتخاب نمایندگی مجاز، بیمه گر مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به واریز وجه هزینه های جانبی شامل ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان در ازای بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله باید پرداخت شود، نمایند.
در صورت عدم واریز هزینه ها حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر و مشتری متعهد به پرداخت جریمه یک دهم درصد ارزش معاملاتی به ازای هر روز تاخیر قبل از تحویل خودرو می شود.
همچنین امکان انتخاب رنگ و مشخصه های سفارشی وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها