اپل در پی طراحی نمایشگر اختصاصی خود است



چند روز پیش خبری داشتیم مبنی بر اینکه اپل نه تنها به دنبال ساخت مودم 5G اختصاصی خود است، بلکه تراشه‌های ارتباطی مانند وای فای و بلوتوث را هم می‌خواهد داخلی کند، حالا باید صفحه نمایش را هم به این لیست اضافه کنیم.

     
به گزارش صبح ساحل، اپل از سال ۲۰۲۴ قصد دارد از نمایشگرهای سفارشی که خود برای دستگاه‌های آیفون و اپل واچ طراحی می‌کند استفاده کند. تغییر به سمت نمایشگرهای داخلی، به اپل این امکان را می‌دهد که کمتر به شرکایی مانند سامسونگ و ال جی اتکا کند.

گفته شده این انتقال اپل با اپل واچ اولترا رده بالا در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و این دستگاه قرار است از فن‌آوری نمایشگر microLED استفاده کند. پس از معرفی این نوع صفحه نمایش در اپل واچ اولترا، اپل آن را به آيفون و سایر دستگاه‌های خود گسترش می‌دهد. این نمایشگرها احتمالا توسط یک تامین کننده خارجی ساخته خواهند شد، اما طراحی آنها توسط خود اپل انجام می‌شود.

بلومبرگ اضافه کرده که اپل در تلاش است تا قطعات بیشتری را برای آیفون، آیپد و مک بسازد تا نیازی به همکاری با تامین کنندگان قطعات شخص ثالث نداشته باشد. اپل اکنون در حال طراحی و تولید تراشه‌های سری A و سری M خود برای آیفون، آیپد و مک است؛ همچنین در حال توسعه تراشه‌های مودم و سایر تراشه‌های بی‌سیم اختصاصی است که به این شرکت اجازه می‌دهد به روابط خود با تامین کنندگانی مانند کوالکام و Broadcom پایان دهد.

حالا در گزارش اخیر باید نمایشگرهای microLED را هم به این لیست اضافه کرد که برای اپل واچ در حال طراحی است؛ این نوع نمایشگر رنگ‌های روشن‌تر و زنده‌تر را همراه با زوایای دید بهبود یافته به ارمغان می‌آورد. بلومبرگ می‌گوید که این نمایشگرها محتوا را طوری جلوه می‌دهند که گویی بر روی شیشه محافظ نقش بسته است.

اپل در ابتدا قصد داشت در اوایل سال ۲۰۲۰ نمایشگر‌های خود را با نوع microLED تعویض کند، اما چالش‌های فنی این اجازه را نداد. این شرکت همچنین قصد داشت از microLED برای نمایشگرهای بزرگتر نیز استفاده کند، اما به دلیل هزینه‌های بالا تصمیم گرفت که ابتدا روی اپل واچ تمرکز کند. اپل چندین میلیارد دلار برای توسعه فن‌آوری نمایشگر هزینه کرده است و گفته می‌شود که این انتقال یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های اپل است.

بلومبرگ هشدار داده که تاریخ هدف ۲۰۲۴ برای این پروژه ممکن است به طور بالقوه به سال ۲۰۲۵ موکول شود یا در صورت ادامه مشکلات تولید، عرضه محدودی از دستگاه‌های جدید با این تکنولوژی آغاز شود. اپل واچ امسال هم بروزرسانی خواهد شد، اما بعید است که در آن شاهد ارتقای خاص سخت افزاری باشیم و به نظر می‌رسد که اپل به اضافه کردن چند ویژگی جدید به آن بسنده کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها