معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در گرامیداشت روز زن:

نقش مدیریتی بانوان در مجموعه راهداری استان افزایش یابد  



  فاطمه صادقی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: هم‌اکنون ۱۹ درصد همکاران مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل استان را بانوان تشکیل می‌دهند که تلاش خواهد شد تا این میزان افزایش یابد.

       

به گزارش صبح ساحل، فاطمه صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان  ضمن تبریک روز زن به تمامی بانوان و آقایان شاغل در وزارتخانه بر تقویت مشارکت اقتصادی بانوان تاکید کرد و این مهم را از سیاست‌های کلان برشمرد.

فاطمه صادقی  با اشاره به نقش چندوجهی بانوان و تاثیری که بانوان در تحکیم بنیان خانواده و جامعه دارند، افزود: هم اکنون ۱۹ درصد همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان  را بانوان تشکیل می‌دهند که تلاش خواهد شد تا این میزان افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی یکی از ویژگی‌های برجسته بانوان را در مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  اهتمام آنها بر انجام کارهای محوله با دقت بالا و حصول به نتیجه عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی   در بخشی از سخنان خود یادآور شد: در ۳۰ سال گذشته نرخ بانوان تحصیل‌کرده کشور ۱۲ برابر شده است. اما به رغم تلاش‌ها این اقشار نرخ مشارکت اقتصادی بانوان پایین است که باید این نقش تقویت شود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی‌ها و نقش تاثیرگذار بانوان مکتب اسلام پرداخت و گفت: کنشگری بانوان مکتب اسلام از جمله حضرت خدیجه، فاطمه (س) و زینب کبری نشان از چندوجهی بودن و کنشگرانه بودن نقش بانوان از صدر اسلام دارد که حتما الگوی بانوان جامعه امروز ایران نیز هست.

وی با بیان اینکه برخی کشور‌ها راهبرد‌هایی را برای عملی‌کردن مشارکت زنان و برطرف کردن موانع آن اتخاذ کرده‌اند، گفت: آن‌ها توانمند‌سازی این زنان و دختران با تأکید بر مشارکت فعالانه آن‌ها در اجرای طرح‌های توسعه‌ای را از دو طریق حذف موانع فعالیت زنان و دختران و دوم افزایش توانایی‌ها از طریق فناوری‌های توانمندساز مانند فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، انطباق قوانین در کلیه سطوح و تضمین مشارکت و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای زنان و دختران با مردان میسّر کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راهداری هرمزگان در پایان گفت: دختران و زنان بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند که باید با توانمندسازی آنان از طریق افزایش آگاهی و بینش آنان به سمت توسعه‌یافتگی حرکت کنیم. توجه و حمایت از جامعه زنان می‌تواند عامل موفقیت و پیشرفت همه برنامه‌های زنان در تمام عرصه‌ها باشد، همان‌گونه که مقام معظم رهبری در سخنان خود می‌فرمایند زنان فعال، کارآمد و عالم در جبهه دفاع از انقلاب اسلامی باید حضوری جدی‌تر و نمایان‌تری داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها