عامل شلیک گلوله به کارخانه معدن سنگ در هرمزگان دستگیر شد؛

اخراج، بهانه ای برای تیراندازی



کارگر 35 ساله پس از اخراج شدن از محل کارش در کارخانه معدن سنگ بخش فین، کارخانه را هدف گلوله قرار داد. این مرد متأهل که 4  ماه قبل به همراه تعدادی کارگر از این معدن اخراج شده بود هفته گذشته  دستگیر و معترف شد که منبع درآمدش از این واحد کارخانه مذکور بوده و به علت مشکلات مالی که گریبان گیرش بود دست به این اقدام زده است.
     
به گزارش صبح ساحل، وی آبان ماه سال جاری  براثر نوسانات‌اقتصادی،  به نشانه اعتراض یک قبضه  اسلحه شکاری تهیه و پس از رفتن به  سمت کارخانه ،اقدام به تیراندازی کرده بود که توسط مأموران پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان در این خصوص گفت:در پی وقوع یک فقره ایجاد ناامنی و تیراندازی به یک واحد کارخانه معدن سنگ در حوزه سرزمینی شهرستان بندرعباس و متواری شدن عامل تیراندازی ، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سردار غلامرضا جعفری افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با تلاش همه‌جانبه و گشت زنی‌های هدفمند در محل، باکار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیس عامل تیراندازی را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کردند. این مقام انتظامی استان اظهار داشت: در بازرسی از محل و مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری که در تیراندازی به‌کارگیری شده بود کشف و ضبط و متهم در بازجویی‌های به عمل به جرم ارتکابی باانگیزه مشکلات مالی به دلیل اخراج از شرکت موردنظر و بیکاری اعتراف کرد.فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه استان هرمزگان جایی برای جولان هنجارشکنان و اراذل‌واوباش نیست، خاطرنشان کرد: متهم دستگیرشده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.
   
 دستگیری ۱۸ اخلالگر نظم عمومی 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه سخنان به اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۸ اخلالگر نظم عمومی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای پاسخگویی به مطالبات و درخواست های شهروندان جهت برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: با تلاش همه جانبه مأموران پلیس امنیت عمومی استان به منظور پاکسازی نقاط و محلات آلوده، طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی در قالب طرح محله محور با هدف مقابله با ناهنجاری ها به مدت ۴۸ ساعت در محلات مختلف شهرستان بندرعباس اجرا شد.این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در این طرح در چند عملیات ضربتی ۱۸ نفر از مخلان نظم عمومی و متهمان فراری و تحت تعقیب قضائی و انتظامی که با ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی با تأکید بر هماهنگی پلیس و مرجع قضائی در استمرار اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با قانون شکنان، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد سوء امنیتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و پاکسازی محلات اقدام شود.
    
 دستگیری بیش از 2 هزار  متهم با 2 هزارخودروهای شوتی وفاقد پلاک 
ماموران انتظامی استان در 9 ماهه امسال بیش از 2 هزار دستگاه خودرو شوتی ، فاقد پلاک و پلاک مخدوش حامل و فعال در قاچاق کالا شناسایی وتوقیف کردند. 
  به گفته فرمانده انتظامی استان ،در راستای مقابله با پدیده قاچاق در استان و مبارزه با قاچاقچیان، کالا، سوخت و احشام،ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری مشترک مجموعه کارکنان انتظامی استان در 9 ماهه سال جاری علاوه بر انجام ماموریت های ذاتی روزانه 24 مرحله طرح استانی و منطقه ای در زمینه مقابله با قاچاق را در قالب طرح های امنیت محله محور در سطح استان اجرا کرده اند. ماموران در اجرای این طرح ودیگر طرح های انتظامی و عملیاتی با بهره گیری از گشت های جاده ای پلیس راه و راهور موفق شدند مجموعا 2 هزار و 89 دستگاه انواع خودروشوتی فاقد پلاک ، پلاک مخدوش حامل و فعال در قاچاق کالا ، سوخت و احشام شناسایی و متوقف وبه پارکینگ هدایت کنند.
سردار جعفری  با اشاره به دستگیری 2 هزار و 668 متهم در این بازه زمانی  ، مهمترین علل و عوامل پیدایش خودروهای شوتی و فاقد پلاک و شکل گیری قاچاچاق سوخت را نیاز شدید کشورهای همسایه به سوخت ، طولانی بودن نوار ساحل ، سهل الوصول بودن دسترسی به سوخت ، درآمد سرشار و وسوسه انگیز قاچاق ، عدم وجود مجازاتهای بازدارنده ، از بین رفتن قبح و زشتی قاچاق سوخت ، عدم برآورد صحیح از مصرف و نیاز سوختی استان و عدم توزیع قانونی و هدفمند سوخت توسط سازمانهای مربوطه ، بیکاری و عدم اشتغال، وابستگی درآمد ساحل نشینان به سوخت عنوان کرد.
وی  در ادامه دیگر اقدامات صورت گرفته توسط پلیس استان در راستای مقابله با پدیده قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی و فاقد پلاک در استان را نظارت و کنترل برتردد خودروهای شوتی در جاده ها و ایستگاههای بازرسی، انسداد راه های انحرافی اطراف ایستگاه های بازرسی ، فعال نمودن منابع در اختیار در راستای شناسایی محل های دپو سوخت و باراندازهای کالا ، تهیه شناسنامه اطلاعاتی جهت شناسایی مالکین، محل نگهداری و مسیرهای تردد خودروهای شوتی، ایجاد ایست و بازرسی های موقت در مسیر های آلوده به تردد خودروهای شوتی ، اجرای منظم و مستمر طرح های مبارزه با قاچاق کالا، سوخت و احشام در قالب طرح امنیت محله محور ، جمع آوری و توقیف خودرو های شوتی ، اجرای طرح امنیت و آرامش جاده ای ، اخذ سامانه استعلام برخط شرکت نفت و تخصیص کد کاربری به ایست و بازرسی های استان به منظور ثبت تردد ، بررسی اصالت بارنامه به منظور جلوگیری از انتقال سوخت توسط تانکرها به محل های دپو و نهایتا پیشگیری از شکل گیری خودرو های شوتی (بازدارنده) ، تشکیل بانک اطلاعاتی خودرو های شوتی ، استفاده از ظرفیت استانداری و تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت به ریاست استاندار وانعکاس موانع و مشکلات در حوزه خودروهای شوتی دانست.
   
 شناسایی 33 خودرو با 118 هزار لیتر فراورده های نفتی قاچاق 
 مأموران انتظامی استان در هفته گذشته ، 33 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل و فعال در قاچاق سوخت شناسایی و توقیف و 118 هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق کشف کردند.
 فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه  طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی،به مدت یک هفته در سطح استان اجرا شد  افزود:در این طرح که با اقدامات گسترده اطلاعاتی و پایش مستمر نقاط جرم خیز و گلوگاه های سطح استان اجرا شد ، 33 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل سوخت قاچاق شناسایی و توقیف شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: در این طرح با تلاش همه جانبه صورت گرفته مجموعا 118 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف و تعداد 57 متهم دستگیر و 59 فقره پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
سردار جعفری با تأکید بر استمرار طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق به صورت روزانه در تمام نقاط استان، ارزش ریالی سوخت های قاچاق کشف شده در این طرح را 35 میلیارد ریال اعلام کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها