رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرخمیر

باید در جوانان انگیزه ایجاد کرد تا بتوانیم موفق شویم



جلسه ورزش بخش مرکزی با حضور رئیس اداره  ورزش و جوانان بندر خمیر و روسای هیات‌های فوتبال و عشایری برگزار شد.
جلسه ورزش روستایی بخش مرکزی بندر خمیر با محوریت فوتبال و برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد. در این نشست یونس برهم،  رئیس اداره  ورزش  و جوانان شهرستان بندرخمیر، رئیس هیات ورزش های روستایی و عشایری، احمد محمد حسینی، رئیس هیات فوتبال بندر  خمیر، دهیاران و شوراهای روستایی بخش مرکزی و رئیس شورای بخش مرکزی حضور داشتند و در خصوص برگزاری مسابقات بحث و تبادل نظر شد. یونس برهم رئیس اداره  ورزش و جوانان بندر خمیر در این نشست که در کهورستان برگزار شد، با تاکید بر برگزاری منظم مسابقات فوتبال در شهرستان گفت: در دو سال گذشته جدای از مسابقات فوتبال از سوی هیات ورزش های روستایی، عشایری که در نیمه کار برگزار شد، مسابقات دیگری برگزار نشد. وی ادامه داد: اگرچه در دو سال گذشته در برگزاری مسابقات عملکرد مورد انتظار از سوی هیات محقق نشد اما خلاء باشگاه داری در این شهرستان مرتفع شد و عملکرد خوبی داشتیم. برهم افزود: در حال حاضر به دنبال برگزاری بهتر مسابقات هستیم تا بتوانیم در حوزه فوتبال استان حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی با بیان این که بی انگیزگی در مطالبات ورزشی مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد ، افزود: طی دو سال گذشته هیچ مسابقه فوتبالی در شهرستان برگزار نشد و کسی هم برای برگزاری آن مطالبه نکرد.  رئیس  اداره  ورزش و جوانان شهرستان بندرخمیر گفت: باید در جوانان انگیزه ایجاد کرد تا بتوانیم موفق شویم.صالح منصور نژاد رئیس هیات ورزش های روستایی و عشایری و ورزش های بومی شهرستان بندر خمیر نیز در این نشست با بیان این که جامعه ما نیاز به نشاط دارد، گفت: انجام کار عمرانی بدون توجه به روان جامعه کارساز نیست و این جامعه بیمار است و باید روان آن را درمان کرد.وی با تاکید بر این که باید برای نشاط و تغییر وضعیت درونی مردم به ویژه جوانان و بانوان ورود کنیم، گفت: ورزش یکی از فرصت هایی است که می تواند از آسیب زدن به روان جامعه جلوگیری و جامعه را پرنشاط کند.منصور نژاد به ساماندهی تیم ها اشاره کرد و گفت: ساماندهی ورزش و شکل گیری تیم های ورزشی از کف جامعه شکل می‌گیرد و در این زمینه دهیاران و شوراها وظیفه دارند در این زمینه ورود کنند.رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری و ورزش های بومی شهرستان خمیر تعداد تیم های بیمه شده و دارا بودن سرپرست برای تیم ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه باید همکاری شود تا مدیران و هیات ها بتوانند قدرت چانه زنی بیشتر برای اعتبارات داشته باشند.
به گفته وی، وقتی روستاها فاقد ورزشکار و تیم باشند قدرت چانه زنی ما به عنوان مسئول پائین می آید.در ادامه این جلسه احمد محمد حسینی رئیس هیات فوتبال شهرستان  بندرخمیر  نیز با اشاره به وضعیت فوتبال در هرمزگان گفت:  استان ما در فوتبال با استان های همجوار علیرغم استعداد فاصله دارد.وی از فوتبال به عنوان یک حرفه یاد کرد و گفت: فوتبال زندگی است و می تواند زندگی جوانان و وضعیت روستاها را دگرگون کند. به گفته رئیس هیات فوتبال شهرستان بندرخمیر در این زمینه حضور شوراها و سیاست گذاری آن ها تاثیر گذار است و اگر آن ها بخواهند پول در کنار فوتبال می آید.وی افزود: وقتی جوان روستا روحیه نداشته باشد بخش عمرانی نمی تواند موفق باشد.   
محمدحسینی با اعلام آمادگی از حمایت این هیات از تیم های روستایی برای حضور در لیگ استان گفت: چنانچه تیمی اعلام آمادگی کند برای حضور آن در لیگ استان حمایت می کنیم. وی همچنین از فعال شدن لیگ فوتبال شهرستان بندر خمیر خبر داد و گفت: دهیاران و شوراها از همین الان شرایط را فراهم کنند تا تیم های آن روستا بتوانند در این مسابقات حضور پیدا کنند.رئیس هیات فوتبال شهرستان بندرخمیر در ادامه به برگزاری کلاس مربیگیری و داوری ویژه برادران و خواهران در شهرستان بندر خمیر اشاره کرد و  گفت: برای موفقیت تیم روستایی نیازمند یک مربی کاردان و سه داور هستیم و ما این شرایط فراهم کردیم تا علاقه مندان بتوانند در این زمینه دوره حرفه ای را بگذرانند. محمدحسینی همچنین از آمادگی این هیات برای برگزاری دوره داوری و مربیگری D آسیا در یکی از روستاهای بخش مرکزی در صورت به حد نصاب رسیدن خبر داد.
به گفته وی، ثبت نام برای شرکت در این دوره آغاز شده و پس از تکمیل ثبت نام برگزار خواهد شد. دهیاران و شوراها نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند. گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد پس از آمادگی تیم ها این مسابقات در دهه فجر آغاز شود.ادریس روئین تن نایب رئیس شورای بخش مرکزی خمیر نیز در نشستی جداگانه دغدغه های این بخش و ظرفیت ها را تشریح کرد. 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها