واکسیناسیون ۷۷.۵ درصد کودکان غیر ایرانی در قشم



مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: ‌تاکنون واکسیناسیون بیش از ۷۷.۵ درصد کودکان اتباع و مهاجرین غیر ایرانی ساکن در این جزیره خلیج فارس در مقابل بیماریهای فلج اطفال، سرخک، سرخچه و کرونا انجام شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر یاسر مرادی افزود: در اجرای این طرح و پویش واکسیناسیون تکمیلی در شهرستان مرزی قشم ۷۷.۵ درصد کودکان ۹ ماهه تا ۱۵ ساله در جمعیت اتباع و مهاجرین غیر ایرانی، واکسن های فلج اطفال، سرخک و سرخچه، کرونا و مگا دُز ویتامین آ در کودکان زیر پنج سال را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به درصد مورد انتظار واکسیناسیون مهاجرین غیر ایرانی در این جزیره گفت: مورد انتظار طرح واکسیناسیون در جمعیت پناهندگان و مهاجرین غیر ایرانی ۹۰ درصد جمعیت هدف است که تاکنون شهرهای قشم و درگهان کمترین درصد پوشش واکسن را داشته اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: طبق توافق صورت گرفته این شبکه بهداشت با اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم نیاز است مدیران مدارس سطح شهرهای قشم و درگهان برای رسیدن به هدف نهایی اجرای این طرح، دانش آموزان غیر ایرانی را در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برای تکمیل واکسیناسیون به پایگاه های مشخص شده ارجاع دهند.

دکتر مرادی با تاکید به اهمیت اجرای موفق این طرح در حفظ سلامت عموم قشموندان اضافه کرد: به منظور پوشش همگانی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی در این طرح نیاز است همه مردم، دهیاران و شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان و جزیره در شناسایی اتباع و ترغیب آنان به دریافت خدمات بهداشتی در خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی گفت: در اجرای این طرح واکسیناسیون تکمیلی از تمامی اتباع و مهاجرین غیر ایرانی دعوت شده است تا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و ضمن دریافت واکسن از خدمات مختلف و رایگان بهداشتی بهره‌ مند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم اعلام کرد: این طرح در ماه های دی و بهمن ۱۴۰۱ به ۲ صورت ایستگاه ثابت و سیار در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان مرزی قشم توسط کارشناسان و بهورزان به طور رایگان اجرا می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها