مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

احداث تونل و الحاق زمین برای رفع مشکل نهضت مسکن ملی در بندرعباس/ ده‌ها پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد


نویسنده: سامیه طهورنیان

عباس کمالی روز پنجشنبه  از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح آماده شده در حوزه وزارت راه و شهرسازی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت:« در استان هرمزگان بنا داریم تا پایان سالجاری، هشت طرح دیگر اداره راه و شهرسازی‌ را به پایان برسانیم و برای رفع مشکل واگذاری زمین در  شهرک علوی  یک تونل در غرب بندرعباس احداث می شود».



به گزارش صبح ساحل، مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در یک نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه فجر در استان برگزار شد از برنامه های در حال بهره برداری و افتتاح این سازمان برای این دهه، رونمایی کرد و در ادامه به تشریح پروژه و عملکرد یک ساله سازمان خود پرداخت و گفت: ۶ پروژه در حوزه راه‌سازی به رقم ۲۳۲ میلیارد تومان و ۲ پروژه دیگر در حوزه ساختمان به رقم ۱۱ میلیارد تومان است و تعداد ۹۰۰ واحد مسکن مهر با هزینه ای افزون‌بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.
کمالی به پروژه های در حال احداث اشاره و اظهار داشت: این پروژه ها در قالب ۲۴۹ طرح شامل؛ ۱۰ پروژه بزرگراهی به طول ۱۰۸ کیلومتر، ۹ پروژه راه اصلی به طول ۷۴ کیلومتر، ۲ پروژه راه فرعی به طول ۵۵ کیلومتر و ۲ تقاطع غیر همسطح در محور پرترافیک شهید نامجو و شهید رجایی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده و با تکمیل آنها شاخص راههای استان بهبود و ارتقا خواهدیافت.

عباس کمالی در تشریح مشخصات پروژه های ساختمانی نیز گفت: عملیات اجرایی ۲۴ پروژه ساختمان دولتی و عمومی به مساحت ۴۸ هزارو ۶۳۴ مترمربع شامل ۱۱ سالن ورزشی، ۵ مجتمع اداری، ۴ مجتمع فرهنگی، ۲ کتابخانه عمومی، یک مجموعه درمانی و یک مجتمع مسکونی با اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در مرحله تکمیل و پیشرفت فیزیکی مناسب است که در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

کمالی با تاکید بر اهمیت حل مشکل بافت فرسوده بندرعباس، گفت: در  راستای باز آفرینی شهری، کارهایی در بافت فرسوده بندرعباس درحال اجرا است و تا پایان سال، بالغ بر ۱۰ هزار سند باید در بافت‌های فرسوده تقدیم مردم بندرعباس شود.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد: ۲۳ پروژه به طول مجموع  ۹۵۸ کیلومتر که از این مقدار ۲۹۳ کیلومتر تکمیل و ۲۴۹ کیلومتر در حال احداث و مابقی جز برنامه های آتی این اداره کل خواهد بود.

 



الحاق زمین در بندرعباس برای رفع مشکل شهرک علوی

کمالی در پاسخ به سوالات حوزه مشکلات شهرک علوی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس اظهار داشت: یک طرح احداث تونل در غرب بندرعباس وجود دارد که مسافت بین بندرعباس و شهر علوی را از ۴۰ کیلومتر به ۲۲ کیلومتر کاهش خواهد داد.

وی افزود: به دلیل نبود زمین در پی الحاق نشدن زمین به محدوده شهری در طول سال‌های گذشته، اجرای این طرح در شهرک علوی بندرعباس پیگیری می‌شد.

کمالی اضافه کرد: الحاق زمین ۳۵۰ هکتاری و الحاق ۱۵۰ هکتار در شمال بلوار امام حسین (ع) را پیگیری کردیم و فرآیند الحاق یک هزار هکتار در شمال شهرک توحید به شهر بندرعباس درحال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد: کارهای افزوده شدن زمین در منطقه پنجه علی به شهر بندرعباس نیز پیگیری و این موضوع حتی در شورای برنامه‌ریزی هم مطرح شده که امیدواریم هفته آینده نشست نهایی آن برگزار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده که در مراحل کمیسیون‌ها و رفع موانع فنی قرار دارد و بعد از برگزاری نشست‌های کمیسیون ماده پنج و کمیسیون‌های فنی،‌ الحاق‌های بالای ۱۰۰ هکتار باید به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود تا تصمیم نهایی در آنجا اتخاذ شود.

کمالی افزود: انجام این فرآیندها زمان‌بر بوده و امیدواریم تا اواسط سال آینده عمده زمین‌های مدنظر به شهر بندرعباس و سایر شهرهای هرمزگان الحاق شود.

وی ادامه داد: در شهر علوی آمادگی واگذاری زمین‌های ویلایی برای متقاضیان وجود دارد و تونلی هم در شمال پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال احداث بوده که مسیر دسترسی آن به بندرعباس را کوتاه‌تر خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها