پرواز مستقیم برای انتقال گردشگران ژاپنی به قشم برقرار می‌شود



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام آمادگی برای همکاری هر چه بیشتر با ژاپن گفت: با توجه به وجود ژئوپارک جهانی قشم، امکان ایجاد پرواز مستقیم برای انتقال گردشگران ژاپنی به این جزیره وجود دارد.

   
به گزارش صبح ساحل،  افشار فتح اللهی در دیدار با سفیر ژاپن در ایران با اشاره به ظرفیت‌های ویژه اقتصادی و طبیعی قشم، ابراز داشت: در منطقه آزاد قشم در صورت وجود اراده در طرف ژاپنی، امکان توسعه همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف فراهم است.

وی ادامه داد: این جزیره بواسطه حضور در تنگه استراتژیک هرمز و ظرفیت‌های موجود در آن، می‌تواند نقش بسیار مفیدی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و ژاپن ایفا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این منطقه ظرفیت‌های متعددی از نظر گردشگری، نفت و انرژی و فرصت‌های سرمایه گذاری را دارد، افزود: در منطقه آزاد قشم در صورت وجود اراده در طرف ژاپنی، امکان توسعه همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف فراهم است.

فتح اللهی تصریح کرد: جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان و داشتن امکان مالکیت برای شرکت‌های خارجی، معافیت مالیاتی 20 ساله، امکان تردد اتباع سایر کشورها بدون نیاز به ویزا، تسهیلات ویژه گمرکی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه تولید در کنار انرژی و نیروی کار ا‌رزان، می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کشور ژاپن قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: بنادر تجاری، فرودگاه بین المللی و شبکه بزرگراهی بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی است که در جزیره قشم موجود است و در آینده نزدیک و پس از احداث پل خلیج فارس، شاهد توسعه بیشتر منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به معرفی ساکنان جزیره قشم به عنوان الگوی موفق همکاری و حفظ محیط زیست توسط شبکه ژئوپارک های یونسکو، خاطرنشان کرد: جامعه محلی جزیره قشم بواسطه حفظ و حراست از محیط زیست و همراهی و همکاری در طرح های توسعه ای، نقش بسیار مهمی در پیشرفت این منطقه دارا هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها