رضایت نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از روند احداث بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس



نماینده ولی ‌فقیه در استان هرمزگان گفت: با بهره ‌برداری از بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج‌ فارس بخش بزرگی از مشکلات و چالش‌های حوزه سلامت استان برطرف خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمد عبادی زاده در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس در مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس افزود: سرعت احداث بیمارستان بسیار خوب است و نشانه اهتمام به کار جهادی است. وی با قدردانی از استاندار و نمايندگان مردم هرمزگان درمجلس شورای اسلامی و مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌ فارس به دلیل پیگیری جهت تخصیص اعتبار و تسریع در تکمیل این بیمارستان اظهار داشت: نیروهای جوان حاضر در این طرح، با جدیت تمام و به ‌صورت جهادی در جهت اتمام پروژه تلاش می‌کنند. امام‌جمعه بندرعباس گفت: راه‌اندازی این بیمارستان اقدام شایسته‌ای است که ضمن خدمت‌رسانی به مردم شریف هرمزگان، می‌تواند به بیماران استان های همجوار نیز ارائه خدمت کند. وی با اشاره به مشکلات درمانی استان، احداث بیمارستان ۲۶۴تختخوابی توسط پالایشگاه نفت ستاره خلیج ‌فارس را گام موثری برای حل این مشکلات دانست و تصریح کرد:  بحث کمبود فضاهای درمانی در استان دغدغه همه مردم هرمزگان است و بیمارستان شهید محمدی تنها بیمارستان استان است که به‌عنوان بیمارستان مادر و اصلی بخش زیادی از مراجعان استان هرمزگان و استان‌های هم‌جوار را تحت پوشش خود قرار می دهد. حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی زاده افزود:  امروزه یکی از برکات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، توجه به حوزه درمان است و امیدواریم به ‌زودی شاهد نتایج و برکات کار صنایع در حوزه درمان استان باشیم. نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه بیمارستان نفت ستاره خلیج ‌فارس دارای پیشرفته ‌ترین تجهیزات است گفت: امیدواریم در کمترین زمان  با تخصیص اعتبارات لازم این بیمارستان به بهره‌ برداری برسد و مردم بتوانند هر چه زودتر از برکات این پروژه‌های بیمارستانی بهره ببرند. حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمد عبادی زاده افزود با توجه به اینکه از بعضی استان‌های پیشرو در زمینه احداث مراکز درمانی عقب هستیم، لازم است دستگاه‌های دیگر پای‌ کار بیایند و صنایع استان هماهنگ و منسجم در پیشبرد اولویت‌های حوزه درمان بکوشند. امام‌ جمعه بندرعباس خاطرنشان ساخت : امیدوارم روزی را بینیم که استان دارای همه امکانات موردنیاز حوزه درمان باشد و مردم هرمزگان تمایلی نداشته باشند که به استان‌های دیگر برای درمان سفر کنند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج ‌فارس نیز در این بازدید با تأکید بر تسریع روند ساخت و تکمیل این بیمارستان گفت: در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم شریف استان هرمزگان، شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، ساخت بیمارستان 264 تخت خوابی مدرنی را در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم اجرایی کرده است. علیرضا جعفر‌پور گفت این بیمارستان با زیر بنایی حدود 28000 متر مربع در 7 طبقه ، در حال ساخت می باشد. وی افزود در طبقه زیر زمین این بیمارستان انواع عکس برداری های پزشکی (رادیولوژی، سونوگرافی، سیتی اسکن و ...) متمرکز خواهد شد و در طبقه همکف بیمارستان؛ خدمات عمومی و تخصصی پزشکی شامل انواع درمانگاههای تخصصی قلب، مغز، ریه و ... مستقر خواهند شد. همچنین خدماتی نظیر پذیرش، رستوران، سالن همایش هاو ... در طبقه اول پیش بینی شده است. وی ادامه داد در طبقه اول، انواع اتاق های عمل پیش بینی شده است. در این طبقه چهار اتاق عمل بزرگ، یک اتاق عمل عفونی، پنج اتاق عمل کوچک، دو اتاق عمل آندوسکوپی، یک اتاق عمل برونسکوپی و یک اتاق عمل ERCP (جمعاً 14 اتاق عمل) طراحی شده است . در طبقات فوقانی بیمارستان بخش های مراقبتی عادی، بخش بستری های عفونی، بخش مراقبت های ویژه (PICU، PCCU، ICU، CCU) در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با تزریق قطره چکانی اعتبارات، این پروژه عظیم بیمارستانی تا 10 سال دیگر هم تکمیل نمیشد ولیکن با رایزنی های گسترده ای که انجام شد و بخصوص اقدام شایسته معاون محترم وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های ایران در متقاعد کردن مجمع عمومی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان جذب شد.

جعفر‌پور قرارداد با شرکت پیمانکار را حدود 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از تجهیزات مانند آسانسورها، ژنراتورها، سیستم‌های برق اضطراری، تابلوهای برق، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، موتورخانه، سیستم های هواساز و چیلر و... به دلیل حساسیت، از سوی پالایشگاه با برگزاری مناقصات جداگانه تهیه خواهد شد. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج ‌فارس با تأکید بر اینکه این پروژه حتی در ایام تعطیل متوقف نخواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر حدود200 نفر در طبقات مختلف مشغول به کار می باشند ولیکن این روند برای من اقناع‌ کننده نیست و کارگاه "اردیبهشت" باید به شمارکارگرها و تجهیزات کارگاهی اضافه کند تا این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌ برداری برسد. جعفر پور قرارداد احداث این بیمارستان را 30 ماهه ذکر کرد ولیکن تأکید کرد: تلاشمان این است که این پروژه 22 ماه به اتمام برسد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها