آغاز طرح مردمی کاشت سالانه ۶ میلیون نهال در هرمزگان



طرح مردمی کاشت سالانه ۶ میلیون نهال در ساحل و دشت های هرمزگان آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سیدمحمد نور موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شده و سهم هرمزگان در این پویش ملی سالانه ۶ میلیون نهال است.

سیدمحمد نور موسوی  گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منابع طبیعی هرمزگان در عرصه تولید وکشت نهال بی نظیر است.

وی گفت: امنیت و اقتدار زیستی کشور در گرو کاشت درختان و توسعه فضای سبز شهری و عرصه‌های طبیعی است که برای رسیدن به این نرم باید نهایت تلاش خودرا بکنیم.

موسوی اضافه کرد: مشارکت مردم در منابع طبیعی خصوصا در طرح کاشت درخت بسیار بالا و چشمگیر می‌باشد هرجا که مردم حضور داشته اند اثرات و برکات خوبی را مشاهده کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان با اشاره به فراهم شدن بستر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: هرمزگان با تمام ظرفیت‌های خصوصی و دولتی و مردمی در راستای اجرای این پویش ملی ومنطقه‌ای حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اقلیم خاص استان افزود: هرمزگان با دارا بودن شرایط گرم آب و هوایی توانایی تولید نهال و کشت در فصل گرم سال را هم دارد و در نهالستان باغو بندرعباس بالغ بر ۵۰گونه نهال گرمسیری و جنگلی تولید می‌شود.

موسوی با اشاره به اهمیت مستندسازی در منابع طبیعی گفت: تمام اقدامات در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید مستند سازی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها