آغاز جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز



عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری نشست غیرعلنی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی خبر داد.

     
به گزارش صبح ساحل، علی کریمی‌فیروزجایی با اشاره به آغاز برگزاری نشست غیرعلنی مجلس اظهار کرد: این جلسه به منظور بررسی وضعیت بازار ارز با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در حال برگزاری است.
  
دلار به کدام سمت می رود؟
ریس‌جمهور روز شنبه در دیدار رهبر انقلاب اعلام کرد که دولت بدون تردید وضعیت تورمی را کنترل خواهد کرد. اطلاعات به‌ دست ‌آمده نشان می‌داد وعده ضدتورمی دولت ناظر به بسته ارزی مهمی است که این بسته حاوی اختیارات بی‌سابقه برای بانک مرکزی جهت کنترل بازار ارز است

این روزها در حالی فنر قیمت دلار آزاد شده که کارشناسان از مدتی پیش نسبت به آن هشدار داده بودند. آنها معتقد بودند کنترل قیمت دلار بدون برطرف کردن دیگر مشکلات سیاسی و اقتصادی در نهایت قیمت دلار را وارد ریل افزایشی افسارگسیخته‌ای خواهد کرد که هم اکنون دلار در آن به سر می‌برد.

در حال حاضر برخی از کارشناسان اعتقاد دارند گشایشی سیاسی لازم است تا بتوان کمی بازار دلار را بهبود داد، اما برخی از کارشناسان نیز چاره‌ای برای کنترل این وضعیت در کوتاه‌مدت متصور نیستند!

این در حالی است که باید اشاره کرد قیمت یورو نیز بر اساس اعلام سامانه بازار متشکل ارزی اکنون 54 هزار تومان رسیده است.

قیمت‌ دلار در بازارهای همسایه نیز اکنون در مسیری افزایشی قرار دارند. قیمت دلار هرات اکنون ۴۹ هزار تومان ثبت شده و قیمت آن در معاملات پشت خطی نیز در همین کانال قرار دارد.

قیمت دلار در بازار سلیمانیه و در آخرین معامله نقدی ثبت شده نیز در این بازار روی رقم ۴۹ هزار و ۳۱۰ تومان بوده است.

قیمت درهم نیز اکنون ۱۳ هزار ۹۰۰ تومان اعلام شده که متناسب با آن قیمت دلار درهم ۵۱ هزار تومان برآورد می‌شود. با توجه به قیمت دلار درهم می‌توان گفت قیمت ذاتی دلار اکنون یک کانال بالاتر از کانال فعلی قرار دارد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها