کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال در هرمزگان آغاز شد



کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور استاندار و جمعی از مسوولان و طبیعت ‌دوستان هرمزگان به صورت نمادین در محل کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به اینکه استان قابلیت کشت درخت در خشکی و دریا را دارد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی هرمزگان، بهتر است فصل کشت موردتوجه قرار گیرد تا شرایط آب و هوایی بهتری برای استقرار و نگهداری درختان مهیا باشد.

مهدی دوستی افزود: کشت درخت باتوجه به تغییر اقلیم و مشکلات زیست محیطی در دنیا، بسیار تاثیرگذار و اثربخش در کاهش مخاطرات زیست محیطی است.

وی، طرح اختصاص زمین برای درختکاری در شهرها و شهرداری‌ها را گام مهمی برای رونق زراعت جوب برشمرد و ادامه داد: توسعه زنجیره درختان اکالیپتوس به صورت صنعتی و زارعت چوب در دستورکار جدی استان قرار گرفته و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این آیین با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه توزیع نهال از ۲۲ بهمن دراستان آغاز شده است، گفت: در این روز (درختکاری) ۳۰ هزار اصله نهال و تا پایان هفته منابع طبیعی ۱۵۰ هزار اصله نهال در سراسر استان توزیع و کاشت می‌شود.

سیدمحمد نور موسوی بااشاره به هدف گذاری طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت طی فعالیت چهار سال در کشور افزود: سهم هرمزگان در این طرح، سالانه ۶ میلیون اصله درخت است‌.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان شرایط مناسبی برای تولید نهال در تمام سال را دارد، بیان کرد: در سال آینده ۵۰۰ هزار اصله نهال بیابانی در جاسک و ۵۰۰ هزار اصله نهال نیز در رودان و تولید نهال حرا نیز در شهرستان‌های ساحلی تولید و کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: اگر هر هرمزگانی یک نهال بکارد یک میلیون و هشتصد هزار نهال می‌شود

موسوی ادامه داد: هفته منابع طبیعی امسال با شعار «درخت برای زندگی – با هم بکاریم برای ایران سرسبز- ایران قوی» از ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری آغاز شده و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: مواهب طبیعت بسیار زیاد است و درخت و درختکاری هم یکی ازاین مواهب الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی شرفی افزود: کشاورزی وایسته به آب است و باید برای حفظ آب و خاک تلاش کرد اقدامات انجام شده در منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی باشد.

وی بیان کرد: ائمه اطهار توجه ویژه ای به کشاورزی و درختکاری داشته و مرتب در احادیث براین موارد توجه کرده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها