کاهش تولید نفت درآمد عربستان را افزایش می‌دهد



صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی عربستان در سال جاری ۳.۱ درصد باشد. دستکم در کوتاه مدت کاهش تولید نفت در کل اقتصاد عربستان اختلالی ایجاد نخوهد کرد، حتی این کاهش تولید اکنون درآمد عربستان را افزایش داده است.

   
به گزارش صبح ساحل، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد پس از کاهش تولید نفت در چارچوب راهبرد «اوپک پلاس» درآمد عربستان افزایش یابد زیرا عربستان از افزایش قیمت نفت بهره مند خواهد شد.

«امین ماتی» رئیس هیات صندوق بین المللی پول در عربستان گفت کاهش تولید نفت از سوی عربستان بر روی بودجه این کشور تاثیر مثبتی برجای خواهد گذاشت. زیرا افزایش قیمت نفت زیان های کاهش تولید نفت را جبران خواهد کرد.

میانگین رشد اقتصادی در عربستان هم از کاهش تولید نفت تاثیر خواهد پذیرفت. دستکم در کوتاه مدت کاهش تولید نفت در شیوه هزینه های بودجه و کل اقتصاد عربستان اختلالی ایجاد نخوهد کرد و سرمایه گذاری در بخش های خصوصی سبب رشد و توسعه خواهد شد.

Saudi Arabia Under Fire From All Sides | OilPrice.com

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی عربستان در سال جاری ۳.۱ درصد باشد. این در حالی است که این رقم در سال گذشته میلادی ۹ درصد بود.

درآمدهای نفتی عربستان در سال گذشته حدود ۳۲۶ میلیارد دلار بود. این در آمدها سبب شد که اقتصاد عربستان در گروه ۲۰ به پرشتاب ترین اقتصاد از نظر توسعه تبدیل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها