هرمزگان رتبه دوم جشنواره ملی تئاتر درسی را کسب کرد



 مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: این استان رتبه نخست دومین جشنواره ملی تئاتر درسی را به میزبانی میناب در استان هرمزگان کسب کرد. 

    

به گزارش صبح ساحل، "علی حجرگشت" روز سه شنبه گفت : با اشاره به اینکه البرز ۵۰۰ اثر را به دبیرخانه تئاتر درسی کشور ارسال کرد، افزود: استان البرز در این جشنواره ۹ عنوان کشوری را به خود اختصاص داد.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز در مرحله نهایی دومین جشنواره ملی تئاتر درسی، با ۵۷ اثر برگزیده و با اختلاف زیاد رتبه اول را در تولید آثار کیفی و برگزیده تئاتردرسی از آن خود کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه این آثار در هفته تئاتر درسی در مدارس و کانونهای فرهنگی تربیتی به روی صحنه می رود، عنوان کرد: در این جشنواره استان های هرمزگان با ۲۱ اثر، خوزستان و فارس با ۱۷ اثر، تهران و سمنان با ۱۰ اثر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
حجرگشت تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر درسی به علت مطابقت بسیار با اهداف ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی از جشنواره تئاتر درسی به عنوان جریانی پویا و فعال در حوزه آموزش و پرورش نام برد و یادآورشد: این رخداد هنری موجب شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و تلفیق مفاهیم آموزشی با درس هنر می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این جشنواره فرصت خوبی است تا آموزگاران و دانش آموزان از طریق اجرای تئاتر تک نفره بتوانند محتوا و موضوعات درس را در قالب هنر به دیگران انتقال دهند.
وی اضافه کرد: آموزگاران از طریق استعدادیابی دانش آموزان هنرمند محتوای یکی از درس های مورد علاقه خود را در قالب تئاتر یک نفره با بازی دانش آموز تمرین، ضبط و به دبیرخانه ارسال کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها