بیش از ۹ تُن توت فرنگی قشم به بازار عرضه شد



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از عرضه ۹ تُن و ۴۰۰ کیلوگرم محصول توت فرنگی این جزیره به بازار مصرف خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مالک یزدان پناه اظهار کرد: برداشت این مقدار توت فرهنگی به صورت کشت توام «توت فرنگی هیدروپونیک» در فضای باز و کشت «نخیلات» با سیستم آبیاری تحت فشار در این جزیره انجام شده است.

وی، وسعت مزارع توت فرنگی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را بیش از ۱۰ هزار متر مربع عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم ادامه داد: همچنین با توجه به عملکرد خوب و بازده مناسب پرورش توت فرنگی در نگین خلیج فارس یکی از بانوان این شهرستان مرزی به صورت آزمایشی و برای نخستین بار در زمینی در حدود ۵۰۰ متر کشت این محصول را انجام داد که از این تجربه ۴۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد.

یزدان پناه توضیح داد: محصول توت فرنگی این جزیره که از نظر مواد معدنی، کلسیم، آهن و فسفات بسیار غنی است بیشتر به بازار شهرهای قشم و بندرعباس ارسال و عرضه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شوری آب های زیر زمینی در سرزمین آب و آفتاب، کشت توت فرنگی در این جزیره به روش هیدروپونیک انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: در روش هیدروپونیک ریشه گیاه به جای کاشت در خاک، در گلدان های مملو از آب غنی شده کشت می شود که ریشه گیاه مواد غذایی مورد نیاز خود را از آن تغذیه می کند.

وی افزود: کشت توت فرنگی به روش هیدروپونیک در قشم آبان ماه انجام و برداشت آن از اوایل اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه می یابد.

یزدان پناه اظهار داشت: توسعه کشت توت فرنگی در جزیره قشم می تواند زمینه ای برای ایجاد اشتغال سالم در این منطقه با استفاده از نیروهای بومی باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها