نمایشگاه کتاب هنر



نویسنده: عدنان نگاری
 
نگاهی به روزنامه گلف تایمز
گالری «المرخیه» نمایشگاه هنری جدیدی را تحت عنوان کتاب هنر در ایستگاه آتش‌نشانی «Artist in residence» برگزار می‌کند. این رویداد به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه 33 هنرمند وابسته به مدارس از سراسر جهان عرب به علاوه پنج قطری که نورآوری‌ها و مهارت‌های خاص خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار می‌دهند، حضور دارند. انس کوتیت مسئول هماهنگی گالری المرخیه در بیانیه‌ای به خبرگزاری قطر(قنا) گفت که هر یک از 33 هنرمند دو اثر هنری ارائه خواهند کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که گالری المرخیه به عنوان نماد کتاب هنر انتخاب شده است زیرا این نمایشگاه همزمان با اعلامیه وزارت فرهنگ مبنی بر راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه در ماه ژوئن است. این وزارت‌خانه همچنین یک نمایشگاه کتاب در ماه رمضان، ماه گذشته، برگزار کرد که در آن موسسات انتشاراتی عرب حضور داشتند. کوتیت گفت که قطر مشتاق برجسته کردن ارزش کتاب و سازمان‌دهی ابتکاراتی‌ست که نقش کتاب را در جهان عرب برجسته کند. وی افزود که این نمایشگاه در طول فصلی برگزار می‌شود که رویدادهای هنری بی‌شماری در حال رخ دادن است و این گالری علاقه‌مند به حفظ فعالیت‌های خود در طول سال است. هنرمند فرج دهم در طی بیانیه‌ای به خبرگزاری قنا گفت:« اثری که او در این نمایشگاه ارائه می‌دهد دارای یک طومار کاغذی نزدیک به نسخه‌ی خطی قدیمی‌ست که پژوهشگران و محققین آن را به دوره‌ی پیش از اسلام مربوط دانسته‌اند.» نجات مکی هنرمند امارات متحده عربی به خبرگزاری قنا در طی مصاحبه‌ی انجام شده گفت:« که گالری المرخیه مشتاق به نمایش گذاشتن آثار هنری هنرمندان جهان عرب بوده.» وی همچنین خاطر نشان کرد که هنرمندان به شیوه‌ی خود روی موضوع کتاب با مواد و ایده‌های مختلف کار کرده‌اند.
 
 
 
کاتارا نمایشگاه بافت سنجاق هنرمند کویتی میثم قاسم را افتتاح کرد
کاتارا، بنیاد دهکده فرهنگی، دیروز نمایشگاه بافت سنجاق‌ها را با نمایش آثار هنرمند کویتی میثم قاسم در ساختمان 47 سالن 2 افتتاح کرد. این نمایشگاه که تا 12 مه ادامه خواهد داشت بیش از 30 نقاشی از قاسم را به نمایش می‌گذارد که بخشی از آن‌ها پرتره‌ شخصیت‌های مختلف اعم کویتی، قطری و عرب برجسته بودند. پروفسور خالد ابراهیم السلیتی مدیرکل کاتارا تاکید کرد که این نمایشگاه تجربیات قاسم را برجسته می‌کند که به رسانه‌ای برای مخاطب‌ها تبدیل شده است. او افزود که کاتارا در تلاش است تا پل‌های ارتباطی بین هنرمندان جهان به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را گسترش دهد تا صحنه فرهنگی و هنری را غنی کند. قاسم در بیانیه‌ای به خبرگزاری قنا گفت:«نام نمایشگاه از نقاشی‌هایی الهام گرفته شده است که در آن تکه‌هایی از چوب و نخ‌های رنگارنگ از جمله چند سنجاق استفاده شده است. لازم به ذکر است که آثار هنری او با استقبال خوبی از سوی عموم مردم چه در کویت و چه در منطقه مواجه شده است. اشتیاق قاسم او را بر این امر واداشت تا اتاق فکری شکل دهد که سرگرمی‌های هنری خود را با استفاده از سنجاق‌ها و نخ‌های رنگارنگ انجام دهند تا تصاویر و نقاشی‌هایی با ابعاد زیبایی خلق کنند. هنرمندان موفق به ساخت بزرگترین اثر هنری از چوب، سنجاق و نخ به مساحت 218 متر مربع شدند. در این اثر 14000 سنجاق و 30000 متر نخ استفاده شده است.
 
 
رئیس اداره امور عربی وزارت امورخارجه قطر با نمایندگان سوییس دیدار کرد
نایف بن عبدالله العمادی مدیر امور عربی وزارت امور خارجه با  ولفگانگ امادئوس برولهارت فرستاده ویژه سوییس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین با سیلوین آستر فرستاده ویژه همین کشور برای شاخ آفریقا دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار در روز سه شنبه آن‌ها در باره‌ی تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک هر دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها