۵۶ ماهواره «استارلینک» به مدار پرتاب شدند



شرکت اسپیس‌ایکس در جهت تکمیل شبکه پهن‌باند «استارلینک» خود، ۵۶ ماهواره اینترنتی دیگر را به مدار زمین پرتاب کرد.

به گزارش صبح  ساحل و به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)، گروه دیگری از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک (Starlink) خود را به مدار زمین پرتاب کرد و موشک بازگشته را در اقیانوس اطلس فرود آورد.

یک موشک فالکون ۹ (Falcon ۹) حامل ۵۶ ماهواره استارلینک، روز چهارم مه (۱۴ اردیبهشت) در ساعت ۳:۳۱ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی، از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال (CCSFS) در فلوریدا به پرواز درآمد.

مرحله اول فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. مرحله فوقانی فالکون ۹ به حرکت خود در روز پنجشنبه ادامه داد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ۵۶ ماهواره استارلینک را در مدار پایین زمین مستقر خواهد کرد.

استارلینک، مجموعه بزرگ و در حال توسعه ماهواره‌های پهن‌باند شرکت اسپیس‌ایکس است. جاناتان مکداول (Jonathan McDowell)، اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره که این گونه ماموریت‌ها را زیر نظر دارد، گفت: اسپیس‌ایکس تا به امروز بیش از ۴۳۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است که بیشتر آنها در حال حاضر کاربردی هستند.

این پرتاب، بیست و نهمین ماموریت مداری سال ۲۰۲۳ برای اسپیس‌ایکس و بیست و هفتمین ماموریت برای فالکون ۹ بود. دو پرواز مداری دیگر اسپیس‌ایکس در سال جاری با موشک بزرگ فالکون هوی (Falcon Heavy) این شرکت انجام شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها