دو فوریت طرح اصلاح قانون قیر رایگان تصویب شد



نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای دو فوریتی تعدادی از نمایندگان برای اصلاح بند «ک» تبصره یک قانون بودجه امسال در خصوص قیر رایگان موافقت کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، نمایندگان مجلس امروز سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ماه - در جلسه علنی با طرح دوفوریتی اصلاح بند «ک» تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور درباره تخصیص قیر رایگان موافقت کردند.

این طرح از آنجایی که اصلاح قانون بود، نیاز به دو سوم رأی نمایندگان داشت که به تصویب اعضای مجلس رسید.

متن بند «ک» قانون بودجه امسال به شرح زیر است:

ک‌ - وزارت نفت مکلف است در سال ۱۴۰۲ نسبت به فروش مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) از محل تحویل نفت خام (مازاد بر منابع بندهای «ب» و «ی» این تبصره) به پالایشگاه ها به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان با احتساب هر تن مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به مبلغ ۷.۵ میلیون تن اقدام و درآمد حاصله را به ردیف درآمدی ۲۱۰۱۱۵ جدول شماره ۵ این قانون واریز کند و معادل آن را به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته در اختیار دستگاه های اجرایی (شامل وزارت راه، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و وزارت صمت و وزارت جهاد) قرار دهد.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در تشریح دو فوریت این طرح گفت: اخیرا در جلسه اعضای هیئت رئیسه و رؤسای فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اصلاح قانون قیر رایگان صحبت هایی داشتیم.

وی ادامه داد: مجلس اصرار داشت تا رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان مصوب در کمیسیون تلفیق را به قیر اختصاص بدهد اما نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام این بود که به ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یابد و نهایتا مجلس نیز به این رقم رضایت داد.

وی با بیان اینکه ممکن است نرخ آزاد قیر در سال جاری به هر تن ۲۰ میلیون تومان برسد، گفت: منبعی که ما برای تأمین این میزان قیر در نظر گرفتیم، نفت مازاد در اختیار پالایشگاه های شرکت نفت است که عمدتا برای راه های روستایی و پروژه های عمرانی مصرف می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها