آتش‌سوزی پارکینگ مجتمع مسکونی در کیش/ حادثه تلفات جانی نداشت



 رییس اداره آتش‌نشانی کیش با اشاره به آتش‌سوزی رخ داده در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در کیش، گفت: این آتش‌سوزی تلفات جانی در پی نداشت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سهراب رضایی اظهار کرد: پس از اعلام وقوع آتش‌سوزی در یکی ازمجتمع‌های مسکونی کیش از طریق سامانه ۱۲۵، همکاران آتش نشانی با ۲ دستگاه خودروی اطفای حریق از ایستگاه شماره سه و یکدستگاه خودرو از ایستگاه شماره یک در محل حاضر شدند.

وی افزود: در این حریق که بر اثر انداختن یک شی داغ و مجاورت با مواد قابل اشتغال نظیر شمشادهای خشک و وزش باد شدید رویداده بود، سه دستگاه خودروی سواری در آتش سوخت اما به لطف خداوند این حریق خسارات جانی به همراه نداشت.

 

رییس اداره آتش نشانی کیش با بیان اینکه هرساله با آغاز فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، سوانح آتش‌سوزی در کیش افزایش می‌یابد، اضافه کرد: از شهروندان تقاضامندیم تا با سرویس منظم وسایل سرمایشی، خاموش کردن وسایل گازی و اسپیلت هنگام ترک منازل، اطمینان از سلامت سیم کشی برق و دیگر نکات ایمنی، حافظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه باشند.

وی با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی پارکینگ مجتمع‌های مسکونی، گفت: پس از شناسایی مجموعه‌های نیازمند به ایمن‌سازی پارکینگ‌ها توسط همکاران واحد پیشگیری، موارد ضروری به طور کتبی به این مجتمع‌ها اعلام و بر روند ایمن سازی پارکینگ‌ها نظارت خواهد شد.

 

تیم آتش نشانی واکنش سریعی برای مهار آتش‌سوزی داشت

مدیر شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز که در محل حادثه حاضر شده بود با قدردانی از واکنش سریع تیم آتش نشانی در جلوگیری از گسترش این حادثه، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش آمار سوانح آتش سوزی در شهرها، افزایش سطح دانش شهروندان نسبت به عوامل حادثه ساز و آشنایی با نکات ایمنی است و به همین دلیل تقویت فعالیت‌های آموزشی در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان در اولویت برنامه‌های اداره آتش نشانی کیش است.

محسن نظر پور ادامه داد: در مجتمع‌های مسکونی رعایت برخی نکات ساده همچون اجتناب از انداختن ته سیگار در باغچه‌ها و برافروختن آتش در محوطه مجتمع یا خاموش کردن وسایل برقی نظیر اسپیلت هنگام ترک منزل می‌تواند از بروز اتفاقات ناگوار برای ساکنان این مجتمع‌ها جلوگیری کند. 

 

 

وی با بیان اینکه متاسفانه پارکینگ برخی مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها و مراکز اقامتی به دلیل استفاده از پوشش‌های گیاهی خشک، قابلیت اشتعال سریع دارد، گفت: تمامی مجتمع‌های مسکونی و هتل‌ها ملزم به ایمن سازی پارکینگ و جایگزینی پوشش های گیاهی بامواد مقاوم‌تر در سایبان و محوطه پارکینگ ها هستند.

مدیر شرکت عمران، آب و خدمات افزود: در جهت تقویت توان تخصصی و نیروی انسانی آتش نشانی نیز امسال جذب تعدادی آتشنشان از طریق آزمون‌های متعدد در حال اجرا است تا شهروندان بتوانند همواره از خدمات استاندارد و مطلوبی در حوزه آتش نشانیو ایمنی برخوردار باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها