کشف آثار سفالی هزاره نخست قبل از میلاد در رودان/ اهالی آثار تاریخی را به میراث فرهنگی هرمزگان تحویل دادند



سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: آثار سفالی متعلق به هزاره نخست پیش از میلاد (دوره اشکانیان) توسط اهالی محلی در شهرستان رودان هرمزگان کشف و تحویل این اداره‌کل شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سپهر زارعی افزود: این آثار سفالی شامل یکسری ظروف عطردان، ریتون‌ها (ظرف ریتون شکل) و تعدادی هم ظروف خمره‌ای شکل با دهانه‌های باز و در برخی موارد دهانه‌های کوچک‌تر هستند که در فروردین ماه امسال بدست آمده است.

وی ادامه داد:‌ این اشیاء به نظر می‌رسد مورد استفاده خانوارهای دارای سطح معیشت متوسط به بالا بوده باشد و کاربردهای آیینی و روزمره داشته‌اند که از اهمیت بسیار بالای تاریخی برخوردار هستند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد: نوع و فرم سفال‌های مکشوفه می‌طلبد پژوهش جامعی در منطقه و شهرستان رودان انجام شود تا اطلاعات کاملی حاصل و مورد استفاده محققان و پژوهشگران تاریخ قرار گیرد.

زارعی ضمن قدرداری از مردم شهرستان رودان و کمیز بابت حفاظت و مراقیت از آثار تاریخی، بیان کرد:‌ جامعه محل این شهرستان نسبت به اهمیت حفظ هویت تاریخی خود و شناسه‌های فرهنگی و تاریخی آگاهی دارد و همین مساله موجب شده در زمینه حفظ آثار تاریخی حساسیت داشته باشند و منطقه هم تحت رصد یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار دارد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به هفته میراث فرهنگی، گفت: نمایشگاه نویافته‌های باستان‌شناختی از کمیز رودان به مناسبت هفته میراث فرهنگی ( ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد) در موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس برپا می‌شود و در این روز از کارکنان این موزه هم قدردانی خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها