نرخ جدید پروازهای داخلی منتشر شد

هرمزگان جزو گران‌ترین مسیرهای هوایی/ قیمت بلیت هواپیمای بندرعباس_تهران به 2 میلیون تومان رسید



در قیمت‌گذاری جدید بلیت پروازهای داخلی، در حالی که افزایش 29 درصدی قیمت بلیت‌ها مصوب شده بود اما نرخ بلیت بندرعباس - تهران با 45 درصد افزایش قیمت بدون احتساب عوارض و مالیات یک میلیون و 907 هزار تومان اعلام شده است. به نرخ های فعلی، حدود 10 درصد مالیات و 10 هزار تومان عوارض اضافه می‌شود.

 

 

به گزارش صبح ساحل، انجمن شرکت‌های هواپیمایی روز گذشته قیمت جدید بلیت پروازهای داخلی را اعلام کرد.

بر این اساس قیمت بلیت مسیر بندرعباس - تهران که به طور متوسط یک میلیون و 320 هزار تومان بود به یک میلیون و 907 هزار تومان افزایش یافته و احتمالا با احتساب عوارض و مالیات به بیش از دو میلیون تومان خواهد رسید.

 

نرخ‌های جدید اعلام شده از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی

 

این در حالی است که اعلام شده بود بلیت هواپیما 29 درصد گران شده اما در مسیر بندرعباس این میزان افزایش، حدود 45 درصد بوده است.

نرخ بلیت بندرعباس - ابوموسی 848 هزار تومان، بندرعباس - رشت 1 میلیون و 943 هزار تومان، بندرعباس - تبریز نیز یک میلیون و 964 هزار تومان شده است.

این ارقام بدون عوارض و مالیات است و سایت های فروش بلیت هواپیما نرخ بلیت را در هفته جدید در مسیر تهران - بندرعباس به دو میلیون و 100 هزار تومان افزایش داده اند.

 

گفتنی است که دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی روز گذشته اعلام کرد: با تصمیم ستاد تنظیم بازار به طور میانگین قیمت بلیت هواپیما ۲۹ درصد افزایش یافت که از امروز نرخ جدید روی بلیت تمامی مسیرها اعمال خواهد شد.

پیش از این، رییس سازمان هواپیمایی گفته بود: بر اساس استاندارهایی که وجود دارد نظر ما در سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی بود؛ اما برای ۱۴۰۲ پیشنهاد انجمن هواپیمایی نسبت به قیمت‌های دی ماه ۱۴۰۰، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت است که هنوز در سازمان هواپیمایی درباره این میزان افزایش به نتیجه نرسیده‌ایم.

سال گذشته بود که شرکت‌های هواپیمایی به وزیر وقت راه و شهرسازی (مرحوم رستم قاسمی) و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما دادند، شرکت‌های مدعی بودند 1.5 سال قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است و با توجه به افزایش هزینه‌ها اعم از حقوق پرسنل، نوسانات ارزی، گرانی قطعه هواپیما و غیره، ضرورت دارد نرخ بلیت هواپیما اصلاح شود.

دوری هرمزگان از مرکز کشور سبب شده تا با نگاهی به نرخ بلیت‌ها، گران ترین نرخ ها مربوط به پروازهای متنهی یا از مبدا هرمزگان باشد.

این افزایش نرخ در حالی صورت می گیرد که عملا در کیفیت پروازها و فاصله بین صندلی ها اتفاق خاصی رخ نمی دهد و تنها مردم عادی که ممکن بود گاهی به اضطرار از هواپیما برای تردد استفاده کنند، به سمت قطار و اتوبوس سوق پیدا کنند و مجبور باشند برای رسیدن به پایتخت تا 24 ساعت در راه باشند.

 

جزئیات قیمت مسیرها را می‌توانید در این فایل مشاهده کنید.    . 

 

منابع: فارس، ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها